måndag 14 mars 2011

Vojne vojne, men tack för Linas!

Vojne, vojne är ett uttryck jag har med mig sedan barnsben. Det var pappas återkommande uttryck när han var trött eller om han lite ironiskt ville förlöjliga något vi barn tyckte var jobbigt. Just nu vill jag sätta händerna på varsin sida av huvudet, vicka lite lätt på det från sida till sida och utbrista "Vojne, vojne". Inte för att det har varit en dålig dag eller för att jag sjunkit tillbaka ner i helvetshålet utan för att jag är så otroligt trött och har en begynnande huvudvärk. Hur kan jag vara så trött? Det är ju bara måndag och jag är redan slut. Hur är det möjligt, det var ju helg så sent som igår?! Tröttman till trots är jag ändå väldigt glad. Det har varit en bra dag på jobbet, en rolig dag! Tack för det! 

Sitter just nu i min favoritmöbel, soffan, med datorn i knät och i bakgrunden flimmrar ett program på TV:n förbi. Sitter och samlar energi för att ta tag i köket och laga en god måltid till min ömme maken. Då jag inte är den fantastiska kocka min farmor önskat och maten jag lagar bör utgå från ett recept för att bli ätlig, har vi sedan ett par år tillbaka anlitat Linas matkasse. Vi är otroligt nöjda med detta snilledrag, både maken och jag. Förrutom att vi får recept, all mat inhandlad och framkörd till dörren så blir vår kost otroligt mycket mer varierad än innan. Vi äter nu rätter vi aldrig hört talas om och varje vecka blir det något med fisk och något vegetariskt. Det är toppen det, för två inbitna köttätare! Så idag vankas det currygryta med quorn, ris och mango chutney. Gott, gott...tror jag i alla fall :)

4 kommentarer:

  1. Tack för dina kommentarer.
    Hoppas ni ska få nå målet o bli gravida.

    De med Linas matkasse är något jag har kikat efter, men de lämnar inte ut där vi bor, och sen att de inte är gjort för mjölk allergiska sm vårt barn är.

    tack för att du tagit dig tid att skriva kommentar

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Lillamini-ivf, jag hoppas också att jag får uppleva lyckan av att vara gravid! Jag hoppas innerligt att allt går bra för er!

    Kram1

    SvaraRadera
  3. Har funderat på en sån där matkasse, gillar att laga mat, men ibland står det helt still i hjärnan när man ska hitta på något nytt. det är så lätt att laga samma sak hela tiden..inte så nyttigt!
    Hoppas du är lite piggare!

    SvaraRadera
  4. Tack jag mår bättte nu!

    Jag håller helt med dig! Anledninngen till att vi började med Linas var pressen som låg på mina axlar att komma på vad vi skulle ha till middag varje dag. Jag orkade inte med det och precis som du skriver äter man då alltid samma sak! Vi är väldigt nöjda och vi äter nu maträtter vi aldrig hört talas om :)

    Kram!

    SvaraRadera