fredag 4 mars 2011

38-åring i en 20-årings kropp :)

Idag har jag tänkt hela dagen på en IVF-vän. Jag har hållt tummarna och skickat positiv energi via mitt sjätte sinne ;) Hoppas att allt gick bra och att ni fick ut många fina ägg!

Cykla skulle jag göra och cykla gjorde jag, som faaan!! Det var inte direkt a piece of cake även om det inte var ett uthållighetstest som varade i flera timmar utan snarare i 10 minuter. Jag pratar alltså om det arbetsprov jag berättade om i onsdags som skulle utföras för att kolla hur min allra käraste pump fungerar. Mina förhoppningar att läkaren faktiskt skulle se något var låga eftersom läkarna aldrig hittar något fel på mig när jag väl är där. Så döm om min förvåning när mitt hjärta goes nuts mitt i testet och allt fångas på EKG-skärmen!

Hjärtat skötte sig som det skulle under ansträngningsfasen, den jobbig delen, men det var i vilofasen efteråt som det visade sin lite mer crazy sida. Det tog ett tag innan det började lugna ner sig, men helt plötsligt började det rusa igen. Sedan gick pulsen ner igen för att efter någon minut börja rusa igen och det höll i sig så länge att vi var tvugna att avbryta underökningen innan pulsen var nere på normalt. Läkaren försökte ge tips om hur jag kunde få ner pulsen med viljan, men inget av det fungerade. Ska på återbesök i början av april för att få en ordentlig genomgång på vad det var som hände. Det kanske låter konstigt, men det var skönt att det betedde sig så konstigt som det gjorde för nu tog läkarna mig på allvar och jag slapp lämna stället med känslan av att de trodde att jag var en hypokondriker.

Fick så svart på vitt att jag har en ganska hög maxpuls, hela 223 slag per minut. Sedan det besked som gjorde mig lite extra glad...jag har kondition som en 20-åring :) :) Hoppla, de är alltså läge att varsko maken om att en uppdatering till den nya versionen Charlotte 2.0 är helt onödigt då den gamla versionen är helt självuppdaterande :)

Nu är det fredag kväll igen och dags att mysa och njuta av den kommande helgen!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Otäckt men bra som du sa att det hände så läkaren fick se. Hoppas det är nått de kan lösa. Å det fina resultatet med kondition som en 20-åring är ju toppen =)
    Fredagskram!

    SvaraRadera
  2. Jag glädjen över konditionsresultatet kommer jag leva länge på! Konstigt att man kan bli stolt över en så banal sak, men det blev jag :) Eftersom det är en månad innan jag ska på återbesök antar jag att det inte är någon större fara med hjärtat, hoppas jag i alla fall :)

    Fredagskram till dig också!!

    SvaraRadera