onsdag 2 mars 2011

Längtan och väntan

Väntan och längtan. Längtan och väntan. Jag tror jag blir fullkomligt galen på att ingenting händer! Ingenting händer på naturlig väg och ingenting händer på onaturlig väg! Jag bara längtar efter att jag också ska få bli mamma. Det värker i mitt bröst av längtan efter att få ett plus, efter att få må illa (konstigt nog), efter att ha sjuk ömma bröst, efter att få se min mage växa, efter att få känna första sparken, efter att min man ska få stryka mig över magen och känna livet som växer där inne, efter att få föda (även om just detta inslag även inkluderar enorm rädsla för smärtan), efter att få gråta av glädje när ett blodigt och slemmigt litet liv läggs på mitt bröst, efter att få höra det lilla livet skrika så det står härliga till, efter att få se maken klippa navlesträngen, efter att få krama och gosa och sniffa på den nyfödda, efter att få göra allt det en nybliven mamma gör. Just nu är det bara längtan och drömmar. Drömmar att allt detta någon gång ska bli verklighet. Tänk om det aldrig blir det. Hur ska vi över leva? Hur ska jag överleva?

2 kommentarer:

  1. Åh, du sätter precis ord på hur det är! Jag har samma konstiga längtan efter symptom som egentligen är hemska, men som är så värt det om man bara skulle få sin bebis.
    Det där "tänk om" finns där hela tiden, men det finns liksom inga andra alternativ än att det skall lyckas en dag. En dag skall vi vara stolta mammor, både du och jag. Vi är överlevare och vi skall överleva Infertiliteten:)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig pepp jag fick av dig!! Det klart vi ska överleva och besegra infertiliteten! Vi SKA någon gång bli stolta mammor du och jag, ja det ska vi!!

    Kram!

    SvaraRadera