tisdag 8 mars 2011

Fettfest

Kukelimuckmedicin var ögat än skådar och det är en fröjd för hjärt, själ och inte minst för smaklökarna! Man ser dem i skyltfönster, på affischer, i tidningsreklam och de fanns till och med framdukade till förmiddagsfikat på jobbet idag. Det är fettisdagen. Dagen då vi ska lagra extra mycket fett på kroppen så att vi kan ta oss igenom den långa och magra fastan. I dagens samhälle har vi nog tillräckligt med fett att ta oss igenom flera månaders fasta utan att trycka i oss semlor innan och dessutom fastar de flesta av oss inte heller, så det blir lager på lager så att säga. Det är det fina med att leva i vårt moderna samhälle, vi plockar russinen ur kakan - vi äter semlor och skippar själva fastan. :) Inte mig emot! Jag älskar bakverk (höll på att skriva bakvärk och det gillar jag visst inte), mat och godis. Jag gillar INTE att gå hungrig! Det är alltså en win-win för mig det här med semmeldagen och nu står två i kylen för maken och mig att unna oss lite senare ikväll. Jag ska tacka min ömma make för det, för det är han som har varit på konditoriet och handlat!

Jag känner att min värld inte längre är lika nattsvart som i söndags, att färgerna lite smått börjar återvända och att det finns hopp om livet! Tack för alla snälla kommentarer som piggar upp och får en att tänka på annat. Det var en liten svacka efter gravidbesöket i lördags. Försöker att inte tänka på barn hela tiden, men det är rackarns så svårt när ägglossningen närmar sig... Ja, jag vet att det är meningslöst att försöka när äggen är utdömda men det går ju inte att låta bli!

Avslutningsvis vill jag med mycket glädje välkomna en nya följare här på bloggen, Du + jag och framtiden, välkommen hit!!

3 kommentarer:

  1. Åh skönt att du mår bättre, nu är det ju snat vår också. Då känns det lite ännu bättre. Och ja, semlor mumma. Synd att man är laktosintolerant. Men ibland struntar man i det :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre! Man får lov att ha de där svackorna, vet precis hur det är. Det är inte helt lätt att inte tänka på barn, man tycker att det dyker upp saker som påminner om detta hela tiden, gravidmagar, TV-program, reklam m.m

    Mmmmm....semlor!!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer! Laktosintolerant eller ej, semlor är mumma! :)

    Kram!

    SvaraRadera