lördag 12 mars 2011

Solen och livlinor

Det står gula tulpaner på vårt vardagsrumsbord. En härlig fredagspresent från maken som jag glömde att skriva om igår. Jag är inte bortskämd med blommor så när de dyker upp blir jag så himla glad! Vad är det med tjejer och blommor egentligen? Frågan är ställd av maken och jag har inget bra svar, de är så väldigt vackra bara och det är så roligt att bli överraskad! Nu står de här i alla fall och lyser så fint i solen och förgyller hela min tillvaro!

Jag har suttit ute flera timmar och lapat sol, mest själv men under en kvart eller så gjorde Bubbaskatten mig sällskap och kröp upp i knät och förväntade sig kli bakom öronen. Det fick han naturligtvis. Efter några minuter hade hans svarta päls dragit åt sig en hel del av solens värme och var alldeles kokhet. Det var otroligt mysigt att sitta där med sin bok men nu är det slut på det roligt. Vill ju inte bränna nunan första gången jag sitter ute och det är ju en morgondag imorgon också som förhoppningvis också går i solens tecken. Känner faktiskt att det bränner lite i pannan, men besöket till badrumsspegeln gav inga tecken på en bygynnande rodnad, så vägen till en gyllenbrun hy är ännu lång.

Molnen i sinnet har lättat och skymmer inte längre min sikt. Det är otroligt skönt att känna att man mår bättre och att man kan börja bli sitt vanliga glada jag igen! Det är många som har bidragit till att lätta på gardinerna och ni kära bloggvänner är en bidragande orsak tillsammans med maken, katten och solen. Utan er hade jag varit under isen en längre stund tror jag och det känns skönt att det finns så många som slänger ut livlinor och drar upp en på det torra :) Jag har tackat er förr, men jag vill tacka igen!

Kram till er alla!!

5 kommentarer:

  1. Nu har jag läst upp hela första stycket i ditt inlägg för min man.
    När vi var och handlade så fungerade jag på om vi skulle köpa tulpaner men det skulle blivit lite krångligt med kassar och grejer vi köpt. Så jag påminde maken om att han gärna kan köpa med sig tulpaner hem någon dag. Han jobbar precis vid Hötroget i Sthlm...
    "Mmm, jo, men så ska man släpa hem dem...". Jösses, Vad är det med min man som inte kan köpa hem lite blommor (precis som mjölk eller vad som helst)!?!
    Så därför var ditt inlägg så OTROLIGT passande för mig just idag. Jag blev bitchig fru. Typ:
    "Lyssna, M. Charlottes man HAN kan minsann handla blommor!" Mooohahahahahahaa!

    Tusen tack! ;o)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vilken tur att jag skrev detta inlägg just idag! Vad bra att du hade nytta av det och jag hoppas att M kommer hem med blommor till dig i veckan ! :) :) Det är helt rätt att du tog fram din bitchiga sida, den sidan av oss behöver ju luftas ibland den med ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt hoppas på min sida!
    Solen har en förmåga att göra livet lite ljusare, tur vi är på väg mot den soliga årstiden.
    Du har en hel del intressant här som jag måste kika lite närmare på ser jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt att det känns bättre! :)
    Trevlig lördag-kväll!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jeane: Det var så lite, vi måste hoppas för varandra här! Vad kul att du vill titta runt här i min värld :) :)

    Anna: Tack, hoppas din lördagskväll också är trevlig!

    Kram!!

    SvaraRadera