lördag 19 mars 2011

Bearbetning av bloggtankar

Som jag nämnde igår var jag alltså på konferens under torsdagen och fredagen. Det var två riktigt bra dagar och inte något barnsnack som sist, vilket var oerhört skönt. Jag behövde inte stålsätta mig och blixtra av falska leenden när gulliga bebishistorier avhandlas en efter en. Som sagt inget av den varan denna gång och lättnaden var total.

Däremot har jag stött på barn i andra former än i berättade historier. Drömmarna har fortsatt och både natten mot fredag och lördag fanns det barn i både min mage och mina kompisars. Jag tror att min hjärna är fullt upptagen att bearbeta allt jag tänker och allt jag läser här i olika bloggar för vid ett tillfälle drömde jag att det låg en räka i min mage. I en annan dröm fick jag veta att en kompis var gravid och fastän jag själv visste att jag också var gravid blev jag ledsen utåt och grät när hon berättade om sin lycka men inombords var jag glad eftersom jag visste att jag också skulle få berätta om det samma efter ett tag. Även i verklig form har jag mött dem. Idag fikade maken jag på ett café och när vi kommer med våra brickor lite längre in i lokalen möttes vi av en hel mamma- och pappagrupp med sina små knyten som både skrattade och skrek. Vi blev inte kvar där så länge...

Idag ska jag prova på att laga tacopaj vilket jag aldrig gjort tidigare. Det är tur att man kan bläddra runt bland tusentals recept här på nätet. Håll tummarna för att det blir riktigt smaskigt!

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar