söndag 13 mars 2011

Graviddrömmar

Det finns ju otaliga gravidtrådar att läsa här på nätet. I många av dem är det standard att lista olika gravidsymptom som finns och det är ganska många det. I peroioder är jag en manisk läsare av trådar som dessa, speciellt så där någon vecka efter ägglossning när jag likt värsta detektiven letar olika symptom och avvikelser från normalläget. En av de gravidsymptom som ofta listas är garviddrömmar. Det förefaller mig en aning lustigt att detta kan vara ett symptom, jag menar man drömmer ju om alla möjliga och omöjliga saker. Om det trots allt är ett bekräftat faktum och det stämmer att man kan räkna det som ett symptom, då  måste jag vara undantaget som bekräftar regeln! Jag drömmer graviddrömmar hur ofta som helst, säkert ett par gånger i månaden och som ni nu säkert inte kunnat missa har jag aldrig varit gravid.

I natt hände det igen och det var riktigt intensiva drömmar. Jag hade tre parallella drömma samtidigt, som alla handlade om att jag var gravid, men i olika stadier. Just i natt drömde jag dock inte om att det var dags för förlossning, vilket brukar vara det vanliga. Det är rätt konstigt att jag drömmer mycket om förlossningar eftersom jag sedan min ungdom varit paniskt rädd för sådana. Kanske är det kroppens och hjärnans sätt att bearbeta den rädslan och göra mig redo för det som komma skall (slänger in ett litet önsketänkande här), för i drömmarna går det alltid så lätt och gör inte det minsta ont.

Jag hoppas, jag hoppas, jag hoppas sååååå att mitt lilla önsketänkande blir till verklighet en dag!!

Ingen sol idag men jag önskar er alla en skön söndag i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig i att drömma om att man är gravid eller har en liten bebis. Jag tror man längtar och tänker så mycket på det, att det är hjärnans sätt att bearbeta allt. Önskar också att drömmarna kommer bli sanna en dag...ta mig tusan...de SKA bli sanna ;)

    Önskar dig en härlig söndag också!!

    SvaraRadera
  2. Du har rätt, visst tusan ska våra drömmar besannas!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt, tänkte precis på att jag aldrig drömmer "gravid drömmar". Fast det känns ju å andra sidan inte så bra :/ Ska sätta igång och drömma om den NU! ;)

    Och tack för all underbar uppmuntran!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var så lite! Tack själv, det är alltid kul att få kommentarer, det gör mig glad! Se nu till att drömma lite graviddrömmar ;)

    Kram!

    SvaraRadera