lördag 5 mars 2011

Gravidbesök

Är åter parkerad i soffan framför skid-VM. Damernas 3 mil har precis startat och jag hoppas att någon av svenskorna ska ha mycket krafter och bra skidor och möjlighet att ta en pallplats. Det verkar vara en galen stämning på plats med tusentals norrmän som hejar ute i spåret! Fint väder har de också, precis som vi har här! Ska kanske våga mig ut på en promenad i solen när jag väl är klar med skidorna.

I kväll får vi besök. Det är en arbetskamrat/vän med man som kommer hit för melodifestivalmys och Wii-spel. Det är vännen som i början av januari berättade att hon åter igen var gravid efter en si sådär två månaders försökande... Det har redan en dotter på snart två år, men som tur är lämnar de henne hos mormor och morfar. Jag hoppas att det går bra och att det inte blir alltför känslomässigt jobbigt.

Hoppas ni alla får en bra lördag!

2 kommentarer:

  1. Åh va jag känner igen de känslorna. Jag hoppas ni fick en riktigt mysig lördagskväll och att det inte var allt för jobbigt. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack, det var en trevlig kväll för de som kom på besök är så gulliga. Tyvärr spelar det ingen roll hur fina människor de är för det är så otroligt jobbigt att bli påmind om vad man inte har och vad man inte är...mamma. Man ler, skrattar och är trevligt värdinna och kompis utåt och inombords gråter man blod och vill bara krypa ner i något litet hål och komma ut igen när världen är mer rättvis.

    Hoppas din lördag var bra! Kram!

    SvaraRadera