fredag 25 mars 2011

Bubbas the cat och människokvinnan

Det ligger en sur kisse bredvid mig. Han har vänt mig baken och låtsas som om jag inte finns. Han bevärdigar mig inte med en enda blick. Anledning? Tvångsgos. Det är mars månad och som herre i huset är det bevakning av reviret som är prioriterad av de aktiviteter som finns på agendan. Gos har fått en mycket undanskymd placering och affektionsyttringar är den här månaden sällan skådade. Då människokvinnan i hushållet just för tillfället är av låg rang i kattherrens ögon finns det inte så mycket gos kvar till henne efter människoherren har fått sin beskärda del. Människokvinnan vet inte sin plats och har inte hyfs nog att låta herr Bubbas ligga ifred på sin tron och överskrider å det värsta sina befogenheter genom att med våld gosa och klappa "The king". Nu får denna där människokvinnan aldrig någonsin röra den svarta bänkande pälsen - i alla fall inte förrän hon bjuder på kattgodis.

Eftersom tvångsgoset inte var någon höjdare och inte gav mig den kärlek jag behöver, vänder jag nu istället min uppmärksamhet mot datorn och detta inlägg. Maken och jag har precis ätit en god middag och när den har sjunkit undan lite ska vi även pressa ner några våfflor med grädde och sylt. Det kan man kalla fredagsmys, mums :) Illamåendet från igår har försvunnit och tur är väl det, annars hade det inte blivit så många våfflor för min del denna våffeldag!

Kram!

8 kommentarer:

  1. Haha.
    Katters långsinthet är fascinerande. Jag tror människokvinnan är förlåten senast imorgon :)

    Åh, våfflor.
    Jag har inte fått några idag.
    Det ska jag ta igen imorgon!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att jag är förlåten imorgon annars vet jag inte hur jag ska klara mig. Jag kommer helt klart få gosabstinens :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Haha...härlig katt! Är kattvakt hos mina föräldrar, och det är minsann en liten fröken som vet vad hon vill. I morse väckte hon mig 05.30 storjamandes nedanför sängen och skulle ut. Hon har en friare som stryker omkring här :)

    Hoppas våfflan smakade utsökt, jag missade det faktum att det var våffeldagen :(

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. haha:) Vad bra du skriver och vilken härlig katt!

    Åh, vad gott med våfflor..!
    kram

    SvaraRadera
  5. Hihi, katter går det verkligen inte att tvinga till nått de inte vill...
    Sprutspetsen var inte så stor som den ser ut(som tur var) Den kändes inte så mycket och jag har inte känt nått efteråt :)

    SvaraRadera
  6. Sweet Home Hartford: Det är ett elände att bli väckt mitt i natten, Bubbas gör det jämt! Inte vill han gå ut alla gånger heller utan vill bara ha sällskap :) Tänker att det är bra att vänja sig för snart får vi ju barn, eller hur!?

    Akna: Våfflorna var mycket goda, även om jag bara orkade två. Tusen tack för snälla ord, jag blir så glad!

    Lilla jag: Katter är bra envisa och vet vad de vill! Vilken tur att det inte var någon fara med sprutan. Snart är det min tur att sätta den i fläsket :)

    Kram!

    SvaraRadera