tisdag 29 mars 2011

Drömtydare någon?

I perioder sover jag lite dåligt. För det mesta somnar jag väldigt snabbt och sover gott tills mobilen börjar spela sin trudelutt. Inte nu, nu sover jag dåligt. För det första har jag svårt att komma i säng, då jag sedan ett par månader tillbaka har en massa bloggar jag måste plöja igenom varje kväll. :) Osocial är ju bara förnamnet när man måste hålla sig ajour med vad som händer er andra! När jag sedan lägger mig mellan lakanen, gosar ner huvudet i kudden, blundar och förväntar mig fallande sömnstoff blir jag istället klarvaken och börjar sortera i huvudet vad jag behöver göra dagen efter och i vilken ordning. Det hjälper inte att jag redan tidigare har skrivit ner allt i ett block och alltså egentligen inte behöver oroa mig för att något ska glömmas bort. I natt sov jag väldigt dåligt och sitter här som i dvala.

Jag har skrivit om drömmar tidigare, graviddrömmar. Jag har andra återkommande drömmar. En mycket regelbunden dröm, som säkert besöker mig en sådär två gånger i månaden, handlar om rent frosseri. I drömmen går jag runt i ett stort varuhus, typ Bauhaus, med en gigantisk kundvagn. I den lägger jag förpackning efter förpackning med godis och andra sötsaker och bara det. I varuhuset finns det inget annat att handla än just godis och sötsaker, ett paradis för mig. Jag undrar vad den drömmen betyder. Finns det några drömtydare där ute som sitter inne med svaret? :)

Nu ska jag klicka mig runt bland era sidor en stund innan jag går för att möta John Blund.
Sov sött!

5 kommentarer:

  1. Haha, någon drömtydare är jag inte. Men jag har en fråga, hinner du äta något av allt det där goda? När jag var liten drömde jag lite nu och då att jag fick säckar med godis men jag han aldrig äta något och var jättebesviken när jag vaknade :) Undar om det kan betyda att man vill ha mycket av livets goda? Eller... att man är sugen på godis bara ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hinner för det mesta börja smaka, men inte på det mesta. Allt ser så gott ut så jag är alltid lite sur över att det var en dröm när jag vaknar. :)

    Jag är rätt fixerad vid sött och gott så förmodligen betyder det inget annat än att jag är sugen på godis :) :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det här stod i aftonbladet:
    "Den 19 mars är supermånen här, då månen passerar jorden på ett avstånd av ynka 356 577 kilometer. Så nära har den inte varit på 19 år."

    varje gång det är fullmåne så undrar ja varför ja sover dåligt men sen fattar ja även om ja tycker det är lite skumt att bli påverkad av sånt så blir ja det tydligt. Ja drömmer även skumdrömmar o detta håller i sej 2 veckor efteråt typich.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Det är ju uppenbart att det betyder att du är ett Godismonster:)

    Själv är jag typen som nästan aldrig minns vad jag drömt, men de få gånger jag gör det är det verklighetstrogna scenarion, men så kan det avslutas med hemskt knasiga saker. T.ex. att jag äter middag med sambon men plötsligt måste sluta äta för att jag skall ut på en rymdresa eller något...

    SvaraRadera
  5. Icka: Jag har inte tänkt på att det kan vara fullmånen som stör min nattsömn! Jag ska försöka ha lite koll på den och se hur det blir nästa gång.

    Veronica: Jag skrattade när jag läste om hur dina drömmar kan sluta. Underbart att helt plötsligt ge sig ut på en rymdresa efter maten :):)

    Tyvärr stämmer din slutsats; jag är ett godismonster :)

    SvaraRadera