fredag 11 mars 2011

Dox: Se dem!

- Nu är det helg! säger maken och jag varje fredag när vi kommer hem och låser dörren bakom oss. Då är det "du och jag mot världen" som gäller och vi kryper upp i myssoffan med ett glas rött i händerna. Idag serverades det en finfin kycklingburgare till som med lätthet gled ner i lilla maggen. Nu sitter vi här och tittar på ännu en Dox: Dokumentär, inspelad från kanal 1. De är sjukt bra;dokumentärfilmerna som ingår i den serien! Det är en otrolig variation, ämnen som kvinnans utsatta position i det afrikanska samhället blandas med blodig delfinmassaker, danska trupper i Afganistan och den rabiata Winnebago man. Bland annat. Ett avsnitt kan vid första anblicken verka vara lite si sådär, men när man börjar titta är man fast och kan inte släppa rutan med blicken! Om ni inte sett någon än, gör det!!

Det är skönt att den här veckan äntligen är över! Det var väl ingen höjdarvecka precis och om inte lagen om all jävlighet träder i kraft blir nästa vecka i alla fall en långt bättre upplevelse. Imorgon sägs det att solen ska lysa och visa huvudstaden från sin bästa sida. Den solenergin kommer jag ta vara på för att ladda upp mitt inre batteri. Jag ska vända mitt ansikte mot värmen och låta mina kinder få en lätt rodnad. Jag älskar att sitta ute i den första vårsolen och känna att en annan årstid är i antågande. Låt oss hoppas att våren kommer med sjumilakliv och att den nu lurar runt hörnet!

God fredagskväll på er!

2 kommentarer:

  1. Dox är sååååå bra! Nr jag vaknar tidigt på helgerna (som nu) brukar jag ligga i sängen med lurar och se på dem. Så bra!

    Och jag ska träna sen ska jag göra precis som du. Njuta i solen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas träningen gick bra och att du har kunnat sitta ute i solen och ha det skönt. Nu ska maken och jag ta på oss promenadskorna och ge oss ut bland folk :)

    Kram!

    SvaraRadera