torsdag 10 mars 2011

Tre latte-mammor på oannonserat besök

Barn, barn, barn...vart man än går möts man av nyfödda eller årsgamla telningar som är söta som strösocker men förpestar min värld med sin blotta närvaro. Deras fel? Nej, min olycka kan jag verkligen inte skylla på dem och inte heller på deras mammor, även om jag ibland vill det, men just nu orkar jag inte vara gullegullig med deras glada, dregliga ansikten eller vara trevlig mot deras kaffe-latte-morsor.

Idag var dagen D. Tre mammalediga arbetskamrater gjorde slag i saken, fixade fika och tog med det och barnen på "åh, vad söta små liv och gott fika"-förmiddag på jobbet. De invaderade fikarummet med barnvagnar, puremat och ombytesväskor - och jag vände i dörren och gick tillbaka till mitt arbete. Jag orkade inte vara trevlig denna dag i Hell week.

Är lite smått egoistisk denna vecka. Tänker bara på mig själv och på hur jag mår. Jag vet, hela världen kretsar inte kring mig och jag borde ta mig i kragen och rycka upp mig men det har dessvärre varit lite för många motgångar den här veckan för att jag ska hitta rycka-upp-energin. I morgon är det fredag och med några förpackningar brylé innanför västen kanske jag kan kick-starta psyket till normalläge.Ni kan väl hålla tummarna för det i alla fall!

Vill oändligt mycket tacka alla er, ni underbara läsare, som lämnar ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar eller två. I de mörka stunderna värms mitt inre av era omtänksamma ord. Tack, taCK, TACK! Många kramar till er!

6 kommentarer:

  1. Massor med kramar tillbaka, din hälsningar värmer så! Å man får vara ego ibland!

    SvaraRadera
  2. Man har all rätt att fokusera på sig själv och sitt mående ibland!!! Jag känner att jag oftare och oftare (heter det ens så?) går in i min egna lilla bubbla av tystnad...

    Du kan "rycka upp dig" en annan vecka, den här tycker jag att du får ägna åt dig själv!

    varma tröstekramar

    SvaraRadera
  3. Åter igen tack för era tankar! Det känns så skönt att man får vara sig själv här och att ni accepterar en som man är!

    Massor av kramar!!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag säger som de andra två, häng i din egen bubbla då och då så mår du bäst!

    Och många kramar till dig också! Du berikar!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, jag håller oxå med!
    Man behöver faktiskt inte följa den grå massan och kvittra i falsett över små livs näpenhet, var gång barnlediga ligan invaderar arbetsplatsen.
    Det torde räknas som en mänsklig rättighet och gör det inte det, ska jag personligen mejla FN.

    SvaraRadera
  6. Hahaha, tack Loba skulle uppskatt om du kunde ta kontakt med FN och styra upp det där :) :)

    Det är faktiskt skönt att gå in i sig själv ibland och bara tänka på sin närmaste omgivning, och er så klart! Nu mår jag mycket bättre och det kan jag b la tacka er för!

    Kram!!

    SvaraRadera