måndag 4 april 2011

"Knepigt fall"

Det gör ONT. Det gör SÅ ont! Inte kroppsligt utan själsligt...som vanligt. Från rödkantade ögon rinner salta tårar ner för mina flammiga kinder och faller ut i intet. Dit vill jag också, till intet, upplösas och bara försvinna. Slippa känna, slippa tänka, slippa våndas för den framtid jag inte vill leva i.

Känslorna efter dagens läkarbesök på Huddinge fertilitetsenhet är många och tillintetgörande. Det finns inte mycket positiv energi kvar i den här arma kvinnokroppen som ständigt försöker se ljuset i mörkret, som ständigt håller hoppet slåga brinnande och som försöker bibehålla tron på det att det goda kommer att vinna. Det finns inte mycket kvar av det nu.

I ett tidigare inlägg berättade jag om testmånaden när jag fick äta progynon för att få min slemhinna att växa. Det fungerade inte utan istället fick jag en blödning i mitten av månaden. Läkarna konfererade då runt mitt fall och bestämde att jag skulle testa hormonplåster. De senaste dagarna har jag haft enorm mensvärk och igår började jag blöda, mitt i månaden igen. Läkarbesöket idag var inbokat sedan ett par veckor och slemhinnan hade så klart inte växt en enda milimeter.

Jag hade av naturliga skäl 1000 frågor att ställa och inga bra svar gavs. Varför blöder jag ut det som ska vara kvar? Det är svårt att säga, men vi återkommer per telefon när vi har haft möte angående dig. Är det vanligt? Nej, det är väldigt ovanligt. Du är ett knepigt fall, men vi återkommer per telefon när vi har haft möte angående dig. Vad kommer hända nu? Fortsätter det såhär är det ju inte aktuellt med äggdonation eftersom du kommer blöda ut ett eventuellt ägg, men vi återkommer per telefon när vi har haft möte angående dig. Är det någon mening att vi fortsätter? Det kan inte jag säga, visst kan det hända att det går bra men sannolikheten är inte så stor, men vi återkommer per telefon när vi har haft möte angående dig.

Ensam, väldigt ensam. Huvudet fullt av tankar och frågor. Och bara otäcka, hemska, jobbiga svar eller svävande svar som gör mer skada än nytta. Maken på jobbet och jag sitter ensam i bilen med tår och snor rinnandes i ansiktet. Sannolikheten att maken och jag någonsin ska bli föräldrar ens med äggdonation ser för tillfället försvinnande liten ut. Hur ska jag stå ut när det jag har levt på, hoppet, kapats vid markplan?

Jag lever ett liv jag inte vill leva och jag går en framtid tillmötes jag inte vill leva i. Vad kan ge mig hoppet tillbaka?

22 kommentarer:

  1. Åh, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Gråter med dig, och hoppas att de kan komma på en bra lösning för er! Förstår att du är förtvivlad och ledsen, önskar bara jag kunde göra något för dig för att lindra allt. Såna här läkarmöten är så gräsligt jobbiga, man lämnas med mer frågor än svar och vet inte var man ska vända sig!! Bädda ner dig i soffan, framför en film, ät något riktigt onyttigt och bara var idag!
    Tusen varma kramar till dig!!

    SvaraRadera
  2. Så hemskt att få höra att man är ett knepigt fall. Jag lider verkligen med dig. Jag önskar jag kunde hjälpa dig, det enda jag kan tipsa dig om att gå till en duktig homeopat, gärna ngn som är speciallist på barnlöshet. Jag går hos en och visst jag har inte lyckats bli gravid (än?)men många har ju genom hennes hjälp lyckats och när inte den moderna läkarvetenskapen kan hjälpa så får man söka andra vägar. Hoppas, hoppas det går vägen för dig.kram

    SvaraRadera
  3. Vännen, känner så med dig. Det är så jobbigt att inget veta och få sånna svävande svar. Jag hoppas verkligen att de snart hör av sig och då med positiva besked.
    Skickar massa med styrkekramar via cyberrymden. Tänker på dig så det värker i mig också.
    Kram!!!!!

    SvaraRadera
  4. Men f*n.
    De där läkarna är ju verkligen som väggar ibland.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, förutom att jag hoppas på bättre svar, positiva svar, lycka till dig.

    Och så håller jag med Lina, här ovan.
    Testa homeopatin.
    Och ganska nära Homeopatica Odenplan finns världens bäste zonterapeut som tidigare hjälpt mig med både slemhinna och äggproduktion. Jag har kvar numret, om du vill...


    Stora, varma kramar till dig.

    SvaraRadera
  5. Skickar också en kram, blir så ledsen när jag läser att du inte får några svar! Hoppas de hittar en lösning

    kramar

    SvaraRadera
  6. Vilken taskig läkare, han borde ju förstå att du har frågor och vill veta. De kan ju berätta det de vet istället och boka ett nytt möte inom snart framtid. Inte lämna dig helt utlämnad och ledsen med massor av frågor..och sen få ett telefonmöte.

    Jag kan inte låta blir att tänka att det är typiskt Huddinge. Att lämna eländet i patienternas knä och springa därifrån. JAg har ALDRIG känt mig så utelämnad och rädd och ledsen som där,.

    Stå på dig och kräv svar, det är din framtid det gäller!

    Vi får hoppas att det inte är som det låter. Att det finns mediciner, hjälp och förklaringar.

    Tills dess får vi kramas!

    SvaraRadera
  7. Styrkekramar till er båda! Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det är att få hoppet krossat av läkarna. Har tyvärr inga goda råd att ge dig. Kanske finns det inte heller något som kan få dig på bättre humör förrän du har sörjt och fått åtminstone några vettiga svar från dem. Hoppas iaf att du kan finna någon tröst i att du finns i mina tankar. Jag har ändå en stark känsla av att detta inte är slutet på er resa, det är nog bara ännu en grop i den långa vägen till ert barn.

    SvaraRadera
  8. Herre Gud, vad ska man säga? Fruktansvärd läsning och jag känner så med dig. Förstår när du skriver om livet i framtiden som du inte vill leva, förstår och blir så ledsen för din skull. Bara hoppas att när de "återkommer per telefon när vi har haft möte angående dig" har något bra svar att ge. Jag hoppas för dig.
    Stor stor kram!

    SvaraRadera
  9. Oj vad ont det gör att läsa det du skriver. jag känner så med dig. Inte vet jag vad jag ska skriva heller. Jag önskar så att det löser sig. Stor KRAM!!

    SvaraRadera
  10. Jag är så ledsen för din skull. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag känner verkligen med dig. Jag förstår att det gör fruktansvärt ont. En massa styrkekramar från mig!

    SvaraRadera
  11. Älskade vän, ja vet inte vad ja ska skriva o ja bölar med dej...
    Jag hoppas de har sitt möte NU så du kan få ngra svar som förhoppningsvis kan ge er lite själaro.
    Livet är så jävla orättvist...
    Hård kraaam

    SvaraRadera
  12. Ge inte upp hoppet! Förstår att det känns hemskt nu men vänta på läkarens utlåtande efter mötet eller vänd er till en annan praktik för ett nytt utlåtande. Tänker på dig! KRAM!

    SvaraRadera
  13. Och upp ur vallgraven kom jag som något tilltömsad men plötsligt känns mitt lidande inte som jordens undergång...

    Fan fan fan! Såhär får det inte vara. Det kan inte vara så... Jag hoppas så innerligt att de kommer fram till något att pröva. Något. För det är ju bara förfärligt att kanske få sluta utan att få försöka. Vänd dig utomlands om du måste. Ibland har de andra svar än härhemma, andra sätt. Men gråt också, förtvivla också. Så att du orkar resa dig igen.

    SvaraRadera
  14. Jag lider vännen med dig och önskar att jag skulle kunna hjälpa. Har de ringt sedan dess?
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  15. Vill bara skicka den största kram jag kan uppbringa och med den skicka allt hopp jag kan om att mer positiva svar kommer snart...,
    Du är modig och stark det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt!

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Åååh, finaste du! Vad ledsen jag blir att läsa dina ord.
    Önskar att jag kunde göra mer än att skicka dig en drös kramar. Du får självklart ringa om du behöver så klart!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  17. Styrkekramar till dig. kram

    SvaraRadera
  18. Nej kära du så tungt. Och ovissheten, alla frågor om varför är det allra värsta. När skulle de höra av sig igen? Hoppas du orkar stå på dig så du får utförliga besked och en noggrann uppföljning!

    Många många kramar.

    SvaraRadera
  19. Nej så fruktansvärt tungt! Åh så denna jäkla väntan med läkare som inte kan säga varken bu eller bä! Usch! Jag var också på Huddinge igår, hade tid halv två. Önskar jag hade kunnat ge dig en kram eller två efter detta tunga besked. Vilken läkare träffade du? kram i massor från Lisa

    SvaraRadera
  20. Åh, käraste vän... Så tungt besked. Hoppas verkligen ni finner styrken att komma igen, på ett eller annat sätt.
    Varm kram

    SvaraRadera
  21. Näh fy tusan vad det måste vara jobbigt... Skickar alla de varmaste styrkekramarna som jag kan åstadkomma!!!

    SvaraRadera