fredag 8 april 2011

Dagens ros

Idag blev det jobbet i alla fall. Det var lite skönt att komma tillbaka och tvingas tänka på något annat för några, tja ganska många, timmar. Hann uträtta en hel del innan det var dags att ta helg och sätta sig i tv-soffan igen.

Den här helgen ska maken och jag ta tag i saker som behöver göras. Bland annat ska vi ta oss en ordentlig sväng på nätet och titta på det där med adoptioner. Jag har hela tiden varit öppen för att adoptera, men för maken har det inte varit något alternativ. Eftersom veckan varit turbulent och en ögonöppnare för oss båda, att det här med IVF och ÄD kanske inte kan ge oss vårt efterlängtade barn, så har maken öppnat dörren för att adoption kanske kan bli ett alternativ för oss. Därför ska vi alltså googla runt och läsa olika forum om det hela.

Ikväll är maken på jobbfest och jag har för en gångs skull full makt över fjärrkontrollen :) Att jag då inte tar tillfället i akt och använder den makten är fullkomligt oförståeligt! För vad har jag på för kanal i bakgrunden när jag skriver detta inlägget? Jo, kanal 4 och det åh så underbara programmet Talang ;) (Yes, nu jag var ironisk)

Som avslutning på denna skrivsession vill jag ge dagens ros till alla ni FANTASTISKA människor som med era kommentarer kan få solen att åter skina i det mörkaste mörker. Tack för att ni finns och att ni lämnar ett avtryck i min värld!!

Kärlek!

2 kommentarer: