torsdag 21 april 2011

Mamma

Väskorna är packade och står i hallen. Det är påsk och snart sitter maken och jag på ett tåg ner till Växjö. Det var där jag växte upp och det är där mina föräldrar bor, fast inte tillsammans längre. Det ska bli skönt att komma hem som jag brukar säga :) När jag åker ner till Småland brukar jag säga att jag ska åka hem och när jag är i Småland och ska åka tillbaka till Stockholm säger jag också att jag ska åka hem. Strange but true :) Men som sagt, det ska bli skönt att komma bort ett tag. Det ska bli skönt att få krypa in in mammas famn, ja vid 38 års ålder är det fortfarande otroligt tryggt att låter henne omfamna mig och krama mig så där ömt som bara mammor kan.

Jag har ett mycket bra förhållande med min mamma och har alltid haft. När det händer något roligt, underbart eller sorgligt är mamma den första jag ringer. Visst kan jag bli frustrerad på henne ibland och hon säger inte alltid de rätta sakerna, det som jag vill höra och vi ska inte vara tillsammans 24-7 för då går vi varandra på nerverna, men åh vad jag älskar min mamma! Jag önskar sååå att jag kan få ett sådant förhållande med ett eget barn, någon gång, kanske, förhoppningsvis...

Tiden tickar och det är dags att logga ut snart. Vill hinna runt till några av era bloggar innan jag måste åka. Vet inte om jag kommer att ha möjlighet att uppdatera när jag är där nere så därför säger jag nu:

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!
KRAM

9 kommentarer:

  1. Önskar er en Glad påsk och en härlig resa till Växjö!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Glad påsk gumman! Mysigt att få bli lite ompysslad av mamma. Jag håller med dig. Man blir aldrig för gammal men det räcker i lagom doser! ;-))

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk till dig också, vännen!! Hoppas du får en riktig härlig långhelg!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Mamma är bäst!! ;)
    Riktigt glad påsk till dig med!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Glad Påsk önskar jag dig också!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Glad påsk! Hoppas du får en mysig helg i Växjö! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Glad Påsk!
    Så lustigt :),vi har tydligen växt upp i samma stad och vi åker med dit imorgon för att umgås med släkten några dagar. Tyvärr så har inte jag samma goda relation med mina föräldrar men två dagar står jag ut med några gånger om året. Ha en jätteskön påsk.kram

    SvaraRadera
  8. Tack för alla påskhälsningar!! Hoppas ni har haft det supderduperbra :):)

    Lina: Vad festligt att du också kommer från Växjö :) Vi kanske var på samma tåg, om ni nu inte åkte ner med bil vill säga :)

    KRAM!

    SvaraRadera