söndag 10 april 2011

Vårstädning, blod och ostkrokar

Vi har haft vårstädning både ute och inne idag och vi känner oss så nöjda! Eftersom solen har lyst på en härlig himmel så satte vårkänslorna igång att frodas i våra kroppar. Maken gick ut direkt efter frukost och drog igång sin älskade leksak; lövblåsen. Därefter krattade han, sopade entrégången och gjorde fint i förrådet. Samtidigt, fast inomhus, städade och rensade jag i köksskåpen och andra utrymmen som samlat på sig en massa skräp. Efter en liten drickapaus i solen gick vi sedan, med gemensamma krafter på altangolvet och det vintervilande utebordet, så nu är det rent och fint där lagom till svärföräldrarnas besök nästa helg. Då hoppas vi på att solen åter visar sig så att vi kan för året inviga grillen :)

Annars har det inte hänt så mycket, mer än att jag har en liten fundering. Som ni vet fick jag ju en för tidig blödning denna månad pga av hormonplåstren jag använde. Som ni också vet visade ultarljudet att slemhinnan inte blivit större av plåsteranvändandandet. MEN min blödning har hållt i sig i dubbelt så många dagar som vanligt, vilket jag tycker är konstigt om inte slemhinnan blivit större. I en ostimulerad cykel brukar jag blöda i tre dagar och allra mest på dag 2. Den här gången har jag blött ganska intensivt från dag 1 till 5 och lite dag 6. Hur är det möjligt??

Nu är det söndag kväll, oj vad den här helge gick fort! Jag laddar för en ny jobbvecka med US Masters och "ostkrokar" :)

Trevlig kväll på er!

4 kommentarer:

  1. Hmmm, kan det ha varit någon cysta som spruckit också? Men det gör nog ont också. Jag bara spekulerar tyvärr men något borde det ju vara som gör att det blöder mer och längre tid.

    Jag har också läst någonstans (kommer inte ihåg vart) att an inte behöver ha en bristande slemhinna i tid och otid. Den kan "reparera" sig och bli mer beständig (m.a.o. så som den ska vara) med tiden. Att den liksom reparerar sig och funkar normalt efter ett tag. Bra, va?!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte!
    Kul att du hittade in till mig!!!
    Stort tack för din kommentar och stödet jag får genom den =)!

    Hoppas, som sagt, att det är vår tur den här gången.

    Massor av kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Mathilda: Jag vet inte om det kan vara en sprucken cysta. Ingen läkare har någonsin sagt att jag har några, men det kanske alla har så att de inte berättar det om de inte är onormalt stora.

    Det låter hoppfullt! Jag hoppas verkligen att den börjar fungera som den ska snart och att Gonal-f gör susen!

    Lycka till nu!!

    Luiza: Det var så lite, hoppas allt får bra!

    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  4. Vad mysko med så lång blödning, du kanske ska ringa och höra efter med kliniken? Brukar också ha max 3 dagar även efter misslyckat ivf och oroar mig jämt för att något är knas med slemhinnan och att det därför aldrig fungerar trots att den ser ok ut innan ET.

    Låter utmärkt att du får testa nu igen, speciellt när det har blivit en fin, tjock slemhinna innan. Här ska inte ges upp - påt igen!

    Kram!

    SvaraRadera