fredag 8 april 2011

Kokar av ilska!

Älskade vänner, håll i hatten för nu är ni i närkontakt med en riktigt URFÖRBANNAD bloggerska! Jag sitter här i soffan och riktigt KOKAR av ilska. Ja, jag är så arg så jag vet inte riktigt hur jag ska ventilera de uppumpade aggressioner som nu huserar i mitt inre.

Hur kan detta land bebos utav så många inskränkta, oempatiska och egoistiska människor som besitter noll medkänsla och har en vidrig människosyn?

Jag kommer just från Elidas debattartikel, eller snarare från kommentarssidorna till artikeln, där jag med fasa har läs folks åsikter i frågan. Jag kan bara säga att jag är MÖRKRÄDD!!! VAD ÄR DET MED FOLK EGENTLIGEN??? Hur kan man gå genom livet med så lite respekt för andra människors missöden, orättvisor, drömmar och känslor? Hur kan vissa ha så svårt att sätta sig in i hur det skulle vara om det var "jag". Skulle t ex Helena Richardson/Medborgare X och Johan Lundaahl ha samma åsikter om de själva eller någon nära anhörig varit olycksfåglar och drabbats av infertilitet? Hur kan de inte ens ha förmågan att sätta sig in i hur det skulle vara i fall att? Hur kommer det sig att människor som har "sitt på de torra" ens tar sig rätten att uttala sig i frågor de så oerhört tydligt visar att de har noll förståelse för?? Hur kan de tar sig rätten att döma andra människor vars livssorger de inte ens lite vet någonting om. MEN DET ÄR LÄTT ATT SÄGA ATT NÅGOT INTE ÄR EN RÄTTIGHET ELLER NÅGOT ATT STÄVA EFTER NÄR MAN SJÄLV REDAN HAR DET MAN MISSUNNAR ANDRA!  

Som avslutning har jag kopierat en kommentar rakt av som jag verkligen håller med. Jag hoppas att det är ok att jag citerar det här på min sida för det är så himla bra skrivet 2barnsmamman!

"men snälla medborgareX - från och med nu vill jag att alla par i Sverige ska genomgå screening psykiskt och fysiskt så vi kan se sannorlikheten att de kommer att behöva hjälp från soc - kostar.
Jag vill att alla som röker ska betala sin egen vård och dubbel skatt för de som bli sjuka av andrahands-rökning. Jag tycker att varje person som ramlar på fyllan ska betala ev sjukvård själva. Alla som spelar korpfotboll ouppvärmda och är lite för feta och otränade och därför ådrar sig skador - de ska inte få hjälp i sjukvården. Åk till Danmark med er! Och de som inte har barn ska inte behöva betala skatt till de som har barn - tillbaka med mina pengar NU !!!!

Tack och Amen!!

8 kommentarer:

  1. Jag törs inte ens gå in och titta på den sidan du länkar till - jag VET att jag måste lägga mig i och det har jag inte ork till nu. Men inlägget du lagt in här ovan är sjukt bra, hejja henne (antar jag att det är). Jag betalar gärna skatt till dem som behöver och när jag själv behöver vill jag känna att jag kan få hjälp med det som är mitt problem.
    Vi måste nog bara tänka "vad vet grodan i sin dypöl?" - det vet inte bättre, stackarna!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. *frustar till av skratt*

    Det positiva med just kommentarerna är att de för första gången på en vecka fick mig att börja skratta. Särskilt när de faktiskt gick loss på min person (min medvetna prioritering som ledde till skrumpna äggstockar och försvunnen ungdom - jag menar, beskrivningen var ju rätt slående men känns det inte lite oväntat när det händer innan 30?) Hur man än vänder sig har man rumpan bak, antingen har jag väntat för länge eller är för "ung och söt" för att inte ägna mig åt att ragga upp män istället (hej Klamydia! för gravid verkar liiiite osannolikt). Antingen borde jag inte tillåtas föröka mig och sprida mina defekta gener eller också borde jag inte få barn som inte delar mina gener...

    Det är skönt att också 2barnsmamma får mig att garva ibland, och jag antar att jag skrattar istället för att bli arg. Det är inte lätt att förstå det liv man inte lever, och även om en del verkar ha lite mycket tid för hat över - är de flesta inte onda... De förstår bara inte.

    Och framför allt inte att vi redan vet alltför väl att barn inte är en rättighet, den rättighet vi söker är att få försöka.

    JQ - läs gärna artikeln, det är bara kommentarerna som ska undvikas.

    SvaraRadera
  3. JQ: Jag borde bara ha läst artikeln! När jag väl började läsa kommentarerna kunde jag inte sluta och blev bara mer och mer irriterad och frustrerad av allt som skrevs.

    Elida: Jag önskar att jag bara kunde göra som du och skratta åt allt elände de häver ur sig. Jag tycker det var riktiga personangrepp ibland - som statens ekonominförsvarare får man tydligen kränka vem man vill och hur man vill...

    Jag är fortfarande förbannad och har lust att göra både det ena och det andra med dessa "debattörer".

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Herregud!!! Trodde först det var ett sent aprilskämt!! Hur kan folk vara så trångsynta? Man blir mörkrädd....PUST!

    SvaraRadera
  5. Jo, det är klart att det gjorde mig mörkrädd... också. Men just för att min person hamnade i någon slags blåsväder blev det liksom så absurt och tiltade över i gapskratt. Alla råd och idéer om vad jag var för en kuf. Jag hoppas förstås innerligt att om jag en gång får ett levande barn, ska vi aldrig mötas av denna kritik öppet.

    Det som gör mig ledsen är när andra fertilitetsutmanade kritiserar och anser att den som inte kunnat hitta en man får skylla sig själv. Då blir jag arg 3-åring och vill säga att jag vill ha tillbaka mina skattepengar. För jag betalar gärna andras behandlingar, men ogärna dem som inte ens fattar att de där skattepengarna också kommer från dem som som av ena eller andra orsaken inte omfattas av rättigheten till vård. Men å andra sidan är priset för att själv en dag släppas in i Sverige, om så bara för att slippa göra VUL i Danmark - att jag själv lika generöst vill att de andra i samma situation, oavsett politisk läggning, får tillgång till vården. Och jag hade önskat att allas vård hade skett på medicinisk grund, både min och deras.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med! Det är verkligen konstigt att de som själva har behövt hjälp inte kan förstå att andra också behöver ha rätt till samma vård.

    Jag betalar också gärna för andras behandlingar och även för förlossningsvård, barnbidrag och förskoleplatser även om jag kanske inte själv kommer att få använda mig av dessa saker själv.

    Jag tycker det är tråkigt att vissa bara ser att de behöver betala skatt för något som de inte har användning för eller som det tycker är onödigt, när de inte ens reflekterar över att vi också får betala för saker som vi aldrig får "användning för".

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Du betalar bara hälften för ditt barn jämfört med vad andra föräldrar betalar för sina barn. Varför ska skattebetalarna betala extra för just ditt barn? Borde inte du stå för den merkostnaden själv?

    SvaraRadera