söndag 3 april 2011

En lyx i de ofrivilligt barnlösas vardag

En hel helg utan bloggen! Inga skrivna inlägg, inga lästa inlägg. Det betyder att jag har mycket att ta igen nu. Först ska jag berätta om mig och sedan ska jag läsa allt om er!

Helgen började underbart! Jag fick uppleva min allra första bloggdate och det kommer inte bli min sista. Vi var fyra tjejer som gick ut för att äta och träffades i stan klockan 6, fast fint folk kommer sent eller vad säger du Wilda ;) Ni må tro att jag var nervös, hjärtat bankade och det kändes läskigare och läskigare ju närmare restaurangdörren jag kom. Väl innanför dörren tittade jag mig lite tafatt omkring för att se om jag kunde lista ut vilka tjejer jag skulle träffa. Fick syn på Tonci , som jag kände igen genom kortet på hennes blogg, och hon satt själv och väntade vid ett bord. Det gick jättelätt att prata med henne från början och när de andra också dök upp gick det lika lätt att prata med dem! Det är så konstigt, men samtidigt så otroligt fantastiskt, att man kan sitta bredvid och mitt emot helt främmande människor och ändå utan minsta tvekan öppna upp sitt allra innersta och berätta om känslor och tankar man kanske inte ens orkat berätta för sina närmaste vänner. Förståelsen och igenkännande nickar och kommentarer är så klart det som befriar ordet och inga komplicerade förklaringar, bortförklaringar eller vita lögner behöver inkluderas i samtalen. En lyx i de ofrivilligt barnlösas vardag!! En lyx man borde unna sig oftare, helt klart! Tiden flög iväg och den vanliga fredagströttheten dök så klart upp men bra mycket senare än vanligt. I över fem (!!) timmar satt vi där och åt, drack och pratade. Tusen tack Tonci, Wilda Mathilda och Kalimero för att ni gav mig en sådan underbar kväll att minnas. Så klart hoppas jag på fler!

Lördag och söndag har varit vikta för makens syster som varit på besök. Det har blivit mycket shopping, god mat och snack. Vi ses inte så ofta men det är väldigt mysigt när vi gör det. Det är mycket lätt att prata med henne också även om det blir andra saker vi pratar om. Hon har inte hittat mannen i sitt liv än och har inga barn, så det är så skönt att kunna umgås med någon som inte heller har knoddar att tänka på.

Nu är det söndagkväll och jag ska uppdatera mig om vad som skrivits i era bloggar under min bortavaro, innan det är dags att göra sig redo för en ny jobbvecka.

Söndagskramar till er alla!

5 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar helg du verkar ha haft. det var du så värd. sånt där kan man leva mycket länge på.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt, alltihop! :)

    Bloggträffar är verkligen super.
    Kul att ni hade så trevligt!

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen toppen, bättre än vad jag kunnat hoppas på! Det blir absolut en laddning av batteriet som gör att man orkar fortsätta ett tag till!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var toktrevligt! Och kul att få träffa goa, fina du!
    Fler gånger blir det garanterat. :o)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ni verkar haft det jättemysigt!! Skönt att träffa andra som vet vad det är man går igenom, och ventilera tankar lite.
    Kram

    SvaraRadera