lördag 5 februari 2011

Så ska det låta

Då var tiden inne. Säsongen är här. Lördagarna bokade ett bra tag fram över. På med glitter och paljetter för melodifetsivalens rymdfärja har landat och belägrar det svenska folkhemmet i en och en halv månad. Jag älskar melodifestivalen. Kanske mer innan jag har hört låtarna, för tyvärr brukar jag bli lite besviken när det väl drar igång. Hälften av låtarna håller ju inte måttet! Jag borde få sitta i juryn och välja ut vilka låtar som ska vara med. Då skulle vi garanterat gå hela vägen till guldpokalen i grand prix, Eurovison ;)

Maken är inte riktigt lika frälst och inte döpt i schlagerns dopvatten som jag. Men han vet vad som gäller och vad gör inte en äkta make för sin kära hustrus välbefinnande. Därför sitter han här bredvid mig i soffan och kommer med passande experkommentarer om såväl sångröster, outfits och scennummer. Att Danny gick direkt vidare till finalen föll inte i så god jord hos maken, för mig var det ok, men det har jag inte sagt till maken för lite måste jag ge honom för att han ställer upp för mig :)

På tal om tv-program. Har ni sett "En idiot på resa"? Helt fantastiskt, underbart roligt att titta på!! Helt klart ett väldigt annorlunda reseprogram. En humorbefriad engelsman kastas in i olika äventyr, men vill helst åka hem innan han rest bort. Hilarious!!


God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar