lördag 26 februari 2011

Invasion av objudna gäster

Jag mår inte bättre idag. Jag mår sämre. Har en dundrande huvudvärk och kroppen är konstant fuktig. Halsen känns bättre men ohyran har flyttat en våning upp och barikarderar sig nu istället i bihålorna där de lever livets glada dagar tillsammans med kreti och pleti.

Har sovit mer än ett halvt dygn och även det kommande dygnet kommer nog mitt enda sällskap vara sängen, vita små piller och många koppar te. Maken håller sig till undervåningen men kommer då och då och klappar mig omvårdande på huvudet och frågar om jag behöver påfyllning.

Är bitter över att ha missat bloggdaten igår. Mycket bitter och det kommer sitta i ett tag!

2 kommentarer:

  1. Usch, stackars stackars, hoppas du blir kry snart.

    SvaraRadera
  2. Tack, det hoppas jag också! Nu ska jag pressa ner lite grädde som maken hade med sig hem...får se hur det går... :)

    SvaraRadera