måndag 7 februari 2011

Den är död alltså!

TV:n har pajat! Hur kul är det på en skala om man är lite av en TVoman?! Inte så kul alls... Ja, jag måste erkänna, även om det innebär att jag avslöjar att jag inte är så kulturell, men jag älskar att kolla på TV. Det gör mig avslappnad och jag gillar att fly verkligheten lite varje kväll. Eller egentligen blir det ganska mycket TV-tittande nu när jag inte får springa längre. Jag har följt läkarens ordination och suttit i soffan och ätit choklad och druckit grädde. Där ljög jag allt lite, grädde nej, det har blivit Pepsi Max istället, men en och annan chokladpralin har allt långsamt smällt i munnen och sedan sammetslent runnit ner i strupen. Under tiden har jag flippat runt bland kanalerna samtidigt som jag balanserat min bärbara i knät och klickat mig runt bland alla underbara bloggar. Då och då har jag sedan slängt ett getöga på det som visas på televisionen.

Nu har TV:n alltså dött och jag kan inte längre träna min simultankapacitet :) Dagens I-landsproblem? Ja men visst! Men det känns verkligen skittråkigt att behöva lägga pengar på en ny! Men då vi precis har köpt ett nytt ViaSat-paket känns det aningen onödigt att ha en splitterny parabol och on-demand-tv-box utan en TV att koppla det till...Om maken också är ledsen över att vår TV begett sig till de sällla jaktmarkerna? Ungefär lika ledsen som mannen i reklamen som ser till att lilla dottern häller ett glas saft över datorn. Behöver jag säga att det tog honom cirkus 5 sekunder att logga in på datorn och googla på "ny HD-TV"? Han sitter här bredvid nu och berättar om olika modeller som skulle passa väldigt bra i vårt vardagsrum. Vad är det med män och teknik...?

3 kommentarer:

  1. Hahahaha, exakt så är min sambo också. Tänk när han för tre år sedan skulle åka å köpa en digital filmkamera som kostade ca 3500 å kom hem med en för 10000!!!!! Orsak till köpet: men den blir ju jättebra när vi får barn, hmmmm, visste ju inte då hur svårt det skulle bli.
    Kram å lycka till med tvköp!

    SvaraRadera
  2. Nej, det får inte hända att man blir utan TV!! Hade också fixat en ny på en gång, funkar ju inte vara med de olika play-varianterna över datorn!
    Läst igenom din blogg nu och ska bli spännande att följa din resa också.
    Kram på dig min nya vän ;-)

    SvaraRadera
  3. Lilla jag: det är verkligen ett festligt drag hos de där som är från mars :) (Oj, vad jag generaliserar) Kameran han köpte hoppas jag att ni får mycket användning för snart! :)

    Hej Åsa, så kul att du har hittat hit och att du har läst min blogg!! Jag har följt din blogg långt innan jag skaffade min egen :)

    Kram till er båda!!

    SvaraRadera