tisdag 15 februari 2011

Gråt å tandagnisslan

Känner mig hur otillräcklig som helst på jobbet. Gråter för andra veckan i rad på min arbetsplats och det känns högst oproffissionellt och olustigt. Har förvisso gråtit tidigare också men då var det i samband med att ett IVF-försök gick åt skogen. Nu handlar det om att jag inte hinner med alla mina uppgifter. Jag har så mycket att göra att jag idag stod helt paralyserad och visste inte vilken ände jag skulle börja. Jag började med en sak och så kom jag på att jag var tvungen att gå och göra en annan sak innan den personen försvann eller den tanken försvann ur mitt system. Kroppens inre datorprogram blinkade "overload" med stora röda bokstäver och mitt i alltihop kom en arbetskamrat med lite feedback, ej illa ment, men som jag inte kunde hantera just då. Detta var vid lunchtid och halva arbetsdagen återstod med olika möten inbokade vilket inte heller kändes så kul. Jag kan väl säga att jag inte är så där supersnygg nygråten. Inte så där romantiskt, gulligt gråten som man kan se på film. Nej, jag är verkligen riktigt apful (om man nu kan säga att apor är fula, smaken är ju som baken...) flammig i ansiktet, röda och glansiga ögonvitor och väldigt svullna ögonlockar. Ja, ni hör ju själva, ingen vacker syn! Det extra jobbiga kommer ju även på köpet när man måste berätta vad man är ledsen för. Att klaga på att man har mycket att göra känna antingen väldigt pretto eller oerhört gnälligt så vad väljer man, gnällfia eller prettopösmunk? Jag vet att jag måste ta tag i situationen och börja prioritera, men hur gör man det när man tycker att allt är viktigt? Önskar jag bara kunde strunta i att göra några av sakerna, men jag vet att jag kommer få dåligt samvete då.

Nog med klagosång för idag.

Jag har inte heller hunnit uppdatera mig på era bloggar. Det tycker jag är mycket tråkigt! Imorgon kommer jag inte hinna heller för då är vi ett gäng från jobbet som ska ut på galej. Jag besöker er igen så fort jag har möjlighet, har ju lite lätt abstinens av att inte vara uppdaterad hur det är med er och hur det går för er!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar