fredag 11 februari 2011

Gott och blandat

Då är jag så åter på plats här i soffan med min bärbara Vaio. Framför en ny svart 42 tums hd-tv. Maken är happy... och jag också :)

Jag har tänkt varje dag den här veckan att jag ska hinna blogga, om än bara några rader. Som ni ser har jag inte lyckats med det förrän idag. Det betyder ju att jag har massor att skriva om nu :)

Har pratat med min läkare, ja faktiskt båda mina läkare, och Dr Minqi Yang fortsätter att ge mig blandade örtpåsar och sticker nålar på diverse ställen på kroppen. Har gått fyra gånger och gillar det mycket, akupunkturen alltså, inte bryggden. Den vänjer jag mig aldrig vid! Har dock kommit på att det smakar mycket mindre otäckt med ett fast grepp om den lilla snoken. Så ska jag börja med plåster. Ordination från min andra läkare. Inte nikotin, jag har inget behov av att bli beroende av det då jag aldrig varit rökare. Nej, efter konsultation med min fertilitetsläkare är det det vi ska testa när nu inte progynon fungerade. Jag förtydligar, inte nikotinplåster alltså, men vad de här plåsterna innehåller vet jag inte riktigt. Nu väntar jag in den röda veckan för att sätta igång kuren.

I onsdags efter jobbet träffade jag en av mina kompis, ni vet hon som sa det där om att hennes dotter hade valt att komma till henne och hennes man. Vi hade en fantastisk kväll på supermysiga Koh pangang. Kvällen bestod av het thaiwok, hett rooibos te, oändligt pratande och massa fnitter. Vi regraderade till gymnasietiden och blev våra alter egon Atenga och Chadite. På vilket bättre sätt kan en onsdagskväll avlutas?

Torsdagen avslutades även den på ett ovanligt och trevlig sätt. Maken ringde mig på onsdagseftermiddagen och frågade om jag var uppbokad torsdag kväll. När jag inte var det bokade han genast en date med mig och bad mig möta honom utanför sitt jobb vid halv 6. Jag älskar överraskningar men jag kan inte låta bli att försöka gissa mig till vad det är. Därför hölls det ett regelrätt förhör med maken efter hemkomsten från Koh pangang. Men hans läppar förblev förseglade vilket var både bra och dåligt. Torsdag klockan 17.30 infann jag mig i entrén vid makens jobb och efter en kort promenad befann vi oss på en biograf ett stenkast från svampen för att lyssna på en föreläsning med äventyraren Fredrik Sträng. Den var väldigt bra och intressant även för de som inte har som mål att bestiga vare sig Mt Everest eller K2. Nu är vi båda väldigt intresserade av bergsbestigning. Vi följer slaviskt alla säsonger av discoverys filmningar av klättringar till världens tak och i somras stod vi själva på toppen av Kebnekaise. Inte världens tak precis men dock väl Sveriges. :) Någon gång i framtiden vill jag kunna blicka ut över den afrikanska savannen från toppen av Kilimajaro och även ett besök till Europas högsta punkt står på önskelistan. Men den där önskelistan är rätt lång och alla här vet ju vad som står allra överst...

Nu har klockan hunnit bli mycket och inte en enda av era bloggar har jag hunnit ögna igenom. Det får bli en av helgens prioriterade aktiviteter.

Sov så sött i stugorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar