söndag 6 februari 2011

May the force be with you

Det är ganska exakt en månad sedan jag började blogga här, men det känns oändligt mycket längre. Inte för att det har varit långtråkigt, no way! Tvärtom, min inbyggda gps tar mig direkt till datorn så fort jag kommer innanför dörren för jag vill läsa allas nya inlägg. Det är en fantastiskt tillgång att få se rakt in i andras hjärtan och tankar och det berikar mitt liv mycket. Jag är så tacksam för att få ta del av andras livsberättelser, sorger och fantastisk glädje. Ens känslor åker berg-och-dal-bana för att man lever sig in i hur andra har det och man upptäcker att ens eget liv kan flätas samman med främlingars vars upplevelser är kopior av ens egna. Det är en häftig upplevelse att få vänner, man vill besöka varje dag, men som man aldrig sett eller pratat med och som man förmodligen aldrig heller kommer att träffa. Banden av förståelse för kampen är så starka att man delar med sig av sitt innersta, ett innersta man kanske inte ens skulle ha berättat för sin allra käraste syster irl.

Det är starka krafter som florerar här, som både kan bygga upp och bryta ner. Än så länge har jag bara mött de goda, de hjärtliga, de peppande och de upplyftande här på min blogg. Ni är inte så många som läser det jag skriver, men ni är naggande goa!! Tack för att ni finns!

Som sagt, en månad och på den tiden har två blivit på smällen ;) Vad kan bringa en mer hopp?? Det ljusnar vid horisonten och jag kan slå vad om att det är många fler här som vid ett senare tillfälle när de tittar i backspegeln med glädje och lättnad i rösten kan säga att 2011 blev ett riktigt jäkla bra år! GRATTIS Miss S till din glada gubbe:)

6 kommentarer:

  1. Grattis på 1 månadersdagen :) Du förgyller våran tillvaro med din blogg också. Hoppas verkligen 2011 kommer att bli vårat år.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen, grattis på 1månadersdagen. Trodde nog det var mer, du känns som en naturlig bloggare :).

    Även om jag inte skriver om vår resa (har haft blogg för länge och har många vänner/okända som läser som jag inte alltid vill berätta allt för) så hoppas jag att du förstår att jag gärna hade delat med mig av våra erfarenheter ändå. Kanske annat medium passar bättre i mitt fall i detta frågor..eller bjuda in till den hemliga bloggen, när jag lärt mig :))

    Men oavsett, jag har märkt att jag dras in hit, vill alltid kolla om du uppdaterat. Du skriver himla bra, gripande, utan att bli för utlämnande. Och vem vet, kanske, en vacker dag korsas våra vägar IRL :).

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för era gratulationer och glada tillrop!! Något år måste ju bli vårt år, så varför inte 2011 :) Jag läser era bloggar varje dag och gillar dem mycket oavsett om det handlar om kampen eller annat!

    Jag förstår absolut, baglady, att du inte vill skriva om vissa saker på din blogg när vissa av dina vänner läser den. Ingen av mina vänner vet ens om att jag bloggar och jag tror att jag hade blivit hämmad av det.

    Ja, kanske korsas våra vägar i framtiden :):)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Och jag är hjärtans glad att jag hittade din toppenblogg! Stort GRATTIS på månadsdagen!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha! Tack söta du! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka varma ord till lilla mig :):) Tusen tack, jag blir så glad!!

    SvaraRadera