söndag 13 februari 2011

Besök

Idag har vi besök. Första halvan av dagen ägnade vi oss åt att städa och plocka i vårt lilla hus. Det är bra att få besök ibland så man får fixa till boendet lita extra. Innan man tar tag i det blir det en hel del ojandet och latmasken kryper upp till ytan, men när man väl är igång och allra helst när man är klar känns det sååå bra och man är såååå nöjd och allt är såååå rent! Andra halvan av dagen och hela kvällen har vi nu varit värsta värdparet till makens släkting som är vår övernattande gäst. Då han är en fd polis har vi ägnat större delen av besöket till att lyssna på hans mycket spännande berättelser om olika mer eller mindre otäcka upplevelser i kåren. Polis, det är inget för mig!

Skulle försöka imponera med min fantastiska matlagning, som maken kallar den, men som skulle bli totalsågad av vilken kock som helst. Imponerandet gick sådär kan jag väl säga. Skulle laga en svamprisotto som misslyckades totalt. Det kändes som om vi åt gröt med svampbitar i. USCH och FY!! Ville sticka svansen mellan benen och ta bilen till närmaste pizzeria, men maken sa att det var ok och att det gick att äta. Jag vet ärligt talat inte vad gästen tyckte, men jag tyckte det var grymt pinsamt.

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag och maken och jag ska ut och mysa. Hoppas ni alla får en underbar dag med mycket kärlek! Särskilt mycket tänker jag på WildaMathilda som ger sig ut på en spännande resa, lycka till!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hade fin alla hjärtans dag med mannen. Tur att matlagning inte ses som nåt måste längre. Kan inte laga mat (heller?) och är tacksam för att mannen är så intresserad av det.

    SvaraRadera
  2. Tack, vi hade en mycket fin kväll i måndags. Vi var ute och åt en trerätters middag (kanske för att kompensera för den härliga risotton vi åt i söndags)Hoppas ni också hade en bra dag! Jag gör mitt bästa i köket, med varierande resultat, men vi har inga andra alternativ eftersom maken är än sämre än jag :)

    SvaraRadera