lördag 14 maj 2011

Pyssel och papp

Det röda kommer och går och oron inför framtiden består... så det första jag ska göra på måndag är att ringa Huddinge och kräva att de berättar vad det är som pågår! Jag menar, jag kan väl inte vara den enda personen i hela världen som detta hänt? Om de inte har svar just nu får det väl undersöka det lite tycker jag. Det är som alltid jobbigt att inte veta vad det är som pågår. Denna månad är jag inte ledsen över att jag inte blev gravid, jag är ledsen för att kroppen krånglar ihop med medicinen.

Idag har varit en riktig pysseldag. Vi har inventerat boden på färg och målargrejer och köpt till det som behövs för att förbättra husets fasad. Till kristiflygare-helgen kommer pappa upp och hjälper oss att måla om. Det är bra att man har händiga föräldrar som är hjälpsamma, särskilt när man är hyfsat ny husägare med tummen mitt i handen. Det är bra med en guide då :)

Vi har också investerat i en ny micro och smidig hushållsassistent. Micron förstörde jag för ett par veckor sedan med en popcornpåse... Jag la in den och satte timern på 4 minuter som vanligt. Tog telefonen och ringde en snabbis till kompis C under tiden och märkte inte att något gick snett. När de fyra minuterna var till ända och jag la på och gick in i köket möttes jag av ett helt rökfyllt rum som stank bränt. Jag vet inte vad som hände eftersom jag inte var i köket, men micron var förevigt slutkörd.

Snart är det schlagerfinal och jag och maken kommer sitta bänkade dock inte med popcorn :) Heja Sverige!

KRAM 

2 kommentarer:

  1. att inte veta...det är hemskt!
    kräv lite svar, stå på dej!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra det imorgon tänkte jag.

    Kram!

    SvaraRadera