torsdag 19 maj 2011

Huddinge på linjen

Idag har jag fått njuta av en halvtimmes massage på jobbets bekostnad. Najs! Vi har friskvårdsvecka vilket innebär att vi ska röra extra mycket på oss. Då passar det ju bra att även ta hand om välbefinnandet mentalt, resonerar chefen och jag håller med. Massören kommer regelbundet till oss och i vanliga fall också och då betalar vi 150 kr för 30 minuter, men den här gången var det alltså for free :) Hon är grymt bra och knådar precis där man har ont. Synd att tiden går så fort när man njuter.

Har så äntligen fått tag i Huddinge, men vad hjälper väl det när man inte får svar på sina frågor. Förvisso pratade jag med en sköterska som egentligen bara upprepade det som läkaren sa senaste gången jag frågade samma sak dvs av någon anledning ändrar sig slemhinnan varpå kroppen tycker att det är dags att stöta ut den. Men varför den ändrar sig i mitten av månaden i stället för i slutet kan de inte svara på. Jag krävde i alla fall att hon skulle ta upp saken med en läkare. Vad jag förstod kommer det i alla fall inte att påverka mitt kommande försök för då kommer jag även att behöva ta en medicin som motverkar att slemhinnan förändras på detta sätt. Ja ja, jag får väl ge mig, det verkar inte som om jag kommer få några mer ingående svar hur jag än försöker.

Have a nice evening!

4 kommentarer:

  1. Vilken osamarbetsvillig slemhinna! Men det låter ju kanonbra att det går att reglera den med medicin. Skönt att det blir ÄD för er nu. Att det funkar liksom.

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också få gratis massage på mitt jobb!!! Jag ska föreslå det till chefen ;-).
    Vad synd att du inte har fått ett vettigt svar från Huddinge, det är alltid jobbigt när man inte vet varför saker händer i kroppen.
    Det blir kul att se dig imorgon, jag ser fram emot verkligen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Wilda: Ja, den är högst osamarbetsvillig måste jag säga men jag är glad att det tydligen inte gör något när det är skarpt läge :)

    Tonci: Jag tycker absolut att du ska föreslå för chefen att ni ska få massage, arbetsmoralen blir så mycket högre :) Ska bli väldigt kul att ses igen imorgon!!

    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  4. Va konstig kroppen kan va! Jag hoppas du får några svar! Kram

    SvaraRadera