lördag 21 maj 2011

Bröllopsdag

Två år har det gått sedan maken och jag sa "ja" till varandra där på klippan med utsikt över Mälaren. Två år. Tiden går fort när man har roligt :) Trots de hårda prövningar vår relation utsatts för i den här barnlöshetssoppan så har vår kärlek till varandra inte minskat. Jag visste från första stund jag såg honom att det var något speciellt med honom och att han var mannen i mitt liv. I början av vårt förhållande var jag så klart osäker på om han tyckte likadant, men jag vet att jag egentligen inte hade behövt oroa mig. Efter vår första date hörda han av sig mindre än en halvtimme efter han lämnat av mig vid tunnelbanan och frågade om vi skulle gå på bio dagen efter. Efter det har det inte gått en dag utan att vi pratar med varandra.

Han var speciell på många sätt, maken min. På andra daten, efter att vi faktiskt lyckades välja århundradets sämsta film och lämnade salongen innan halva filmen hade visats, satt vi på en bar och tog ett glas vin och pratade barn...på hans intiativ. Han frågade mig om barn och när jag ville ha, i vilken ordning; giftemål eller barn först, och redan då spånade vi namn vill villa ge barnen när de var födda. På ANDRA daten, och vi hade inte ens pussats :) Behöver jag säga att jag var helt överväldigad? Inga spel, inga beräknande jag-kan-inte-ringa-på-minst-tre-dagar tankar utan vi bara var och pratade om precis allting!!

Det tog två månader sedan hade jag hyrt ut min lägenhet och flyttat in till honom. Efter ytterligare 3 månader hade vi bestämt oss för att slänga p-piller och bilda familj och hur det gick behöver jag ju inte nämna här. Under vår resa till Spanien den sommaren gick han spontant ner på ett knä när vi bestigit ett berg och stod på toppen La Concha och frågade om jag ville bli hans; JA! På vägen ner funderade vi på vilket datum det var och insåg att det var 070707 :)

Eftersom vi med sådan längtan ville bli en familj sköt vi på bröllopet i ett par år, men 090521 sa vi alltså ja till varandra. En underbar dag, ja den var helt fan-bloody-tastc! Här får ni se några bilder:













Idag ska vi alltså fira vår dag. Först ska vi bara tvätta huset inför ommålningen som sker om två veckor. Anledningen till att vi måste göra det denna helg är för att nästa ger sig maken i kast med maran...som jag också egentligen skulle ha sprungit.

Avlutningsvis vill jag tacka för ännu en supertrevlig och mysig bloggdate med WildaMathilda, Tonci, Loba och Kalimero! Jenny-Maria kunde tyvärr inte vara med, men ett stort grattis till dig för alla plusen!! Precis som förra gången var jag så otroligt glad och fylld med energi när jag åkte hem. Det är ovärderligt att få träffa och prata med andra i samma situation som sig själv. Tack för att ni finns! Eller, ja...ni förstår :)

Kramar och kärlek!

15 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen, vilket vackert brudpar! Som jag brukar tänka, kärleken övervinner allt! Härligt att vi har varsin fin kärlek :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen! Vilka vackra och fina foton ni har från just Eran dag.
    Hoppas ni får en fin dag!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen. Jag har suttit med många bröllopstankar i huvudet idag och planerat. Det gjorde det xtra kul att trilla in hos dig och få ta del av och se de fina bilderna från ert bröllop!
    Ha en mysig dag, kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till Dagen!!! Vilka jättefina kort...

    kramar till er båda!

    SvaraRadera
  5. Holy cow, vilken snygg brud! Jättefina bilder! Hoppas att ni får njuta lite av dagen trots hustvätt.
    Och tack för en alldeles utmärkt kväll igår. :o)

    Gummisnoddskramar från mig!

    SvaraRadera
  6. OMG vad vacker och vilket fantastiskt fint bröllop ni tycks haft!
    Grattis på er dag, hoppas den blir fantastisk det här året också (efter hustvätt vill säga ;))!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej och tack alla för gulliga kommentarer!

    Anna: Kärleken verkar övervinna det mesta. Det är tur att vi har hittat männen i våra liv!

    Mette: Vi har haft en bra dag, hoppas du också haft det!

    Uma: Åh, vad härligt att du har denna underbara dag framför dig!! Det är helt fantastiskt att gifta sig, vilken känsla!

    Jag vill, jag kan: Tusen tack!

    Wilda: Med en gummisnoddsrysning säger jag att det har varit en bra dag om vi bortser från hustvätten, det var ingen höjdare... Tack själv för gårdagskvällen, som vanligt hur trevlig som helst. Hoppas även dagens bloggträff var lyckad!

    Jeane: Tack vad snäll du är. Vi är väldigt nöjda med vårt bröllop! Vi hade vigseln utomhus och var därför otroligt nervösa för att det skulle bli dåligt väder...men vi hade tur, även det var fantastiskt :)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder:)
    Grattis på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
  9. Vilket fint bröllop ni hade och vad vackra ni är. Grattis på bröllopsdagen!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!!! (I efterskott). Hoppas ni hade en underbar dag!!!
    Beträffande bilderna: Ni ser fantastiska ut och du är sååå vacker!!!! Och vilka bilder, sen då...makalösa!
    Du beskriver din man med så mycket kärlek, han verkar vara en "jackpott" ;).

    Ha en underbar dag.
    Kramar i massor!
    Luiza

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina bilder! Vilket smashing par! Grattis på bröllopsdagen såhär lite i efterskott. Hoppas ni fick njuta och fira efter hustvätteri.

    Tack för en supertrevlig kväll i fredags. Skrattar fortfarande åt ditt ack så hedervärda men mindre lyckade Uppdrag Rädda Sköldpaddan.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Veronica: Tack tack! :)

    Tonci: Tack så mycket! Vi är väldigt nöjda med vårt bröllop och igår pratade vi mycket om det och gick igenom allt i huvudet och levde oss in i det igen :)

    Luiza: Tack så mycket, alla är så snälla och gulliga! Fotona är tagna av min bror som agerade fotograf för dagen. Maken min är mitt allt, han är precis som du beskriver det en rikig jackpot :)

    Kalimero: Tusen tack för gullig kommentar! Hustvätteriet var mycket jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara så vi kunde inte njuta av vår dag förrän det var över. Men efter det njöt vi så det stod härliga till och frossade i god mat!

    Tack själv för en jättemysig kväll! Det är så skönt att sitta och snacka med er om allt möjligt! Hihihi, jag skrattar ofta åt min egen dumhet när jag tänker på den där sköldpaddshistorien :):)

    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  13. Ett litet sent grattis på bröllopsdagen, från mig! Vilken fantastisk klänning och vad fina ni är! Ett minne för livet.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Dreams och Ett annat liv: Tusen tack, tjejer!!

    KRAM

    SvaraRadera