måndag 2 maj 2011

Motorsågar och annat otyg

När maken snarkandes sover då ligger frugan irriterad bredvid, det vill säga JAG. Jag önskar det hade varit lite sött snusande som man med ett leende kunde vaggas till sömns till, men icke, det var riktiga timmerfällande aktiviteter en halvmeter från mitt öra så mitt ansiktsuttryck var allt annat än leende. Det är kanske överflödig information, men jag vill ändå delge er att jag inte har sovit så värst mycket denna natt vilket gett den oönskade bieffekten trötthet. Nu må ni kanske undra varför jag inte avbröt dessa oetiska sovrumsfasoner och förflyttade maken till ett annat medvetandestadium. Jag kan då berätta att det inte var möjligt, eller jag omformulerar mig lite, det gick att få maken till ett halvvaket tillstånd i cirkus 30 sekunder åt gången. För ser ni, min make har en väldigt hög arbetsmoral och tydligen var arbetsledaren bland timmerhögarna väldigt tydlig med att alla stockar skulle vara färdigsågade innan solen gick upp. Då frugan nu fått lida hela dagen för makens sågarkonst får maken lida på kvällen av makans kokkonst. När maken kommer hem så står på bordet varmkorv med bröd!

Och lite ketchup på det ;)

Kram!

7 kommentarer:

  1. Hahaha! Precis så är det hemma hos oss också. Jag har förvissat min stackare till gästrummet så att vi båda får sova. Inte så bra för kärlekslivet. Men tack vare detta har han en mycket mer kärleksfull fru! Happy (and not tired) wife - happy life

    SvaraRadera
  2. körv m brö ä aldri fel! =)
    Håll för näsan på honom, eller vänd den lilla timmerarbetaren om, mina karl slutar snarka när ja vänder pån o håller om honom bakifrån så han int vänder tebax =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha, jag spelade in honom. Spelade upp för några vänner och vi fick ett gott skratt! I helgen var jag förkyld och vad vaknar jag av? Jo, han spelade in mina snarkningar och satan vad det lät!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hihihihi! Min sambo snarkar också men inte lika illa... Hoppas du får sova inatt.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hihihi, otroligt roligt, men inte för stunden...jag vet, låter som hemma i vår sängkammare... Jag brukar få ordning på det där, men det är inte alltid så lätt...
    Hoppas du sover bättre inatt.
    Och du, korv med bröd...inget fel med det =)!

    Ha en fin kväll.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Hehe, roligt! Här snarkas det också. Jag var tvungen att köpa öronproppar för att undvika skilsmässa. ;)
    Hoppas du får lite mer sömn inatt.

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Snarkningar är apjobbigt! Lider med dig. Hos oss hade M fått vatten och bröd till middag. För att jag förmodligen inte orkat mer än så... ;o)

    Kram

    SvaraRadera