söndag 13 januari 2013

Ruvdag 5

Sent igår kväll började jag känna som små hugg i magen. Sedan gick det över till pulserande ont. I natt har jag sovit jättedågligt eftersom jag hade mensont. Det kändes som om mensen skulle komma vilken sekund som helst. Men den har inte kommit än i alla fall. Idag har det forsatt med att hugga till då och då och jag har känt mig allmänt olustig i kroppen. Givetsvis hoppas jag att det är tecken på att det lilla embryot håller på att fästa, men det kan lika väl vara ett tankespöke. Kroppens sätt att luras. Igen. Varje gång känner jag nya symptom som får mig att hoppas på att "nu händer det". Men hittills har ju inget hänt så jag är rädd för att dessa hugg inte heller betyder något. Det är ruvdag 5 så det är ju för tidigt att säga. Det är en och en halv vecka kvar till testdag. Usch, vad länge!!

Kramar!

8 kommentarer:

  1. Usch för denna jobbiga ruvtid. Hoppas så klart på att denna gång är den gång det händer!!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är verkligen hemsk! Tänk om det kunde bli ett plus den här gången... Kramar till dig!

      Radera
  2. Håller alla tummar jag kan! Kram -anki

    SvaraRadera
  3. Men... det är väl lite tidigt att känna menskänningar nu? Jag tänker tro att det är något alldeles särskilt bra. Men visst fasen vet jag hur det är, jobbig tid, ruvartiden!
    Du har så många tummar du bara kan få!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också tro att det är något bra, vågar inte riktigt bara...

      Tackar och bugar för alla dina tummar!

      Kram!

      Radera
  4. Jag kände med hugg och mensont tidigt när jag väl blev gravid med min dotter så jag tror på tur denna gången.kramar Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du har rätt och att det är för mig precis som det var för dig när du blev gravid med din dotter!!

      Kram!

      Radera