tisdag 29 januari 2013

Att bli hånad

Jag "bor" i en kropp som hatar mig. Som gör allt för att plåga mig. Så mycket det bara går. Den ger mig hopp. Så drar den undan mattan. När det skadar mig som mest. Hånskrattar mig rakt i ansiket en stund, innan den låter mig bygga upp ett hopp igen. För att få skratta lite till. Den driver med mig och leker med mina känslor. För sitt eget höga nöjes skull.

När något så uppenbart avskyr mig, hatar jag tillbaka. Jag hatar den kropp jag fötts med och som jag tvingas leva i. Och inget kan jag göra åt det. Bara maktlöst slussas vidare i livet. Utan kontroll. Leva sida vid sida med det som inte vill en väl.

Idag kom mensen. Lite blod och MYCKET slemhinna. Jag har aldrig sett något liknande. I trosan låg en rosa slemhinna, precis som insidan av kinden. Lika stor som min handflata. Läskigt.

Tack för alla fina kommentarer. Ni är fantastiska. Själv är jag ofantastisk. Kommer inte orka svara.

Kram!

13 kommentarer:

  1. Du ÄR fantastisk. J-a skitmens men håll ut, nån gång vänder det.kramar Lina

    SvaraRadera
  2. Svara inte. Skit i det! Det är inte viktigt.
    Jag tycker du ska, när du får lite ork, kontakta sjukvården och se till att de verkligen kollar upp dig, din slemhinna och vad det här kan handla om. Du ska inte behöva lida och gå igenom allt detta om och om igen utan att de konstaterat att allt som kan stå rätt till gör det. Jag blir faktiskt rätt uppretad när jag tänker på det. Det MÅSTE finnas något de kan se, något de kan förstå, om dig och din slemhinna. Jag har aldrig hört något liknande men WTF, människor kan ju flyga till månen, bebisar kan opereras i mammas mage och små jä*la skalbaggar navigerar efter vintergatan (såg jag på TV häromdagen) - man borde åtminstone förstå vad det kan vara för problem. Nåväl för att inte alla "sjukdomar" förstår man problemet kan man åtminstone sikta åt rätt håll.
    Jag önskar dig lycka av hela mitt hjärta, bara vill att det ska gå bra för dig och er i det här.
    Skickar många varma kramar och framtidshopp!
    //Jeane

    SvaraRadera
  3. "för att inte alla sjukdomar går att bota", skulle det stå.

    SvaraRadera
  4. Ja, DU är fantastisk. Det vet jag.
    Att din kropp inte har förstått att den ska fungera så som du vill är inte lika fantastiskt.
    Men jag håller med ovanstående, det MÅSTE finnas NÅGOT man kan göra. Bara måste.
    Om du nu har en bra slemhinna, använder de alla andra metoder som finns?
    Blodförtunnande, AHA, ICSI?
    Fan, de MÅSTE fixa så att det fungerar.

    Jag önskar att jag kan göra något. Säg till i så fall. Det enda jag vill är att det ordnar sig för er nu. Du är så värd det!!

    Många kramar

    SvaraRadera
  5. Du är bra du är VÄRD! Livet är svårt många gånger, jag tror och hoppas att det ska vända för dej. Samla kraft, ge inte upp. Kram
    Kristina

    SvaraRadera
  6. Fan. Helvetes, jävla skit. <3 Stor kram, varm kram, våra tankar är hos er. -anki

    SvaraRadera
  7. Massa kramar, styrka och kärlek till dig!!!
    *KRAMAR OM*

    SvaraRadera
  8. Fan. Vet inte vad jag ska skriva...ger dig några stora och varma kramar <3
    Tänker på dig och önskar jag kunde göra något.

    SvaraRadera
  9. Jag vet hur det känns, min kropp är likadan!!! Det är frustrerande och jobbigt, inte kan vi byta ut den heller!!! Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Åh. så jag har tänkt på dig! Många kramar!

    SvaraRadera
  11. Jag önskar jag kunde hjälpa. Om du vill försöka igen kanske jag kan det. Jag önskar dig all lycka i världen även om den känns långt borta just nu.

    SvaraRadera