onsdag 2 januari 2013

Nytt hopp

För inte alls länge sedan fick jag ett samtal från Huddinge. De har redan pratat om oss och hur vi ska gå vidare. Jag är så tacksam för att de verkar bry sig så mycket! Läkaren har planer på att kanske sätta in ett fruset/tinat ägg i min naturliga cykel, utan hormoner. Jag ska dit redan imorgon för att kolla hur min slemhinna ser ut nu. Ser det bra ut och jag inte redan har haft ägglossning, vilket jag inte tror, kanske det blir ett nytt försök ganska snart :)

Oj, nu blev jag lite nervös igen. Det här gick lite fortare än jag hade räknat med! Tänk om det ser bra ut imorgon! Hoppas det!! Men, jag vet, jag ska inte ha för höga förhoppningar. Jag har ju varit med förr.

Hoppas, hoppas, hoppas ändå! :)

Kramar!

20 kommentarer:

  1. Åh, vad kul!
    Och jag tror att det är bra rent medicinskt att köra på igen. Kroppen kanske har vant sig vid hormoner och sånt, tänker jag. Hoppas i alla fall! :-)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på det och att det ser bra ut imorgon!

      Kramar!

      Radera
  2. Klart du ska hoppas ändå, det gör man och "plötsligt händer det"! Vad roligt att det finns små chanser som dyker upp så här. Ser med spänning fram emot dina kommande inlägg :)
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad jag hoppas att det plötsligt händer!! Varför inte redan imorgon :)

      Kram!

      Radera
  3. Vad spännande, då laddar jag mina tummar igen! Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att de bryr sig och kommer med planer och idéer på hur ni kan fortsätta! Jag hoppas innerligt att ni, precis som vi får ett fint plus på nästa försök! :)
    Hoppas det ser bra ut imorgon, du har mina tummar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, då håller vi tummarna för varandra igen då :)

      Kram!

      Radera
  5. Hoppas hoppas hoppas! Det är ju jättebra nyheter. Det är i år det händer för er. Det vet jag!! Jag håller alla tummar jag bara kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Miss Baglady! Jag önskar av hela mitt hjärta att 2013 är vårt år!

      Skickar grattiskramar till dig!

      Radera
  6. Trevliga nyheter så här i början på året. :)
    Hoppas hoppas!

    Tummarna hålls hårt.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för tummarna Mette! Jag hoppas, hoppas också! :)

      Kramar till dig!

      Radera
  7. Oj, vilka trevliga nyheter! Håller givetvis tummarna för goda nyheter:)

    SvaraRadera
  8. Hej! Hittade just din blogg. Vilka hoppfulla nyheter så här i början av året! Man blir så glad över engagerade läkare som kommer med nya förslag på tillvägagångssätt som är anpassade efter ens egna förutsättningar. Jag önskar dig all lycka till! /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker verkligen Huddinge är toppen! Tack för din snälla kommentar!

      Kram!

      Radera
  9. Jag håller med Wilda och tror att det är rätt bra att köra i ett medan kroppen är van.

    Jätte skönt att höra om dessa nyheter, och det känns som det hänt en del positivt på Huddinge sedan vi gjorde våra försök där ;). Då var det verkligen inte den mest känsliga personal som fans, kan jag säga.Kändes som de inte brydde sig så mycket, även fast de såklart , säkert gjorde det. Men jag tror att bättre rsurser kan ha satts in, och det återspeglas ju på peronal =). Good for all of you =).
    Hoppas det går vägen nu.
    Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, jag hoppas också att det går vägen!

      Tråkigt att du har negativa erfarenheter från Huddinge. Det är aldrig kul att känna att någon inte bry sig, särskillt i en sådan utsatt situation! Jag har som sagt bara (med undantag från 1 läkare 1 gång) goda erfarenheter av läkarna, sköterskorna och den andra vårdpersonalen. De är alltid lugna, vänliga och tar sig tid! Så som man vill bli behandlad helt enkelt. :)

      Kramar till dig!

      Radera
  10. Och så får jag lov att rätta lite dårå ;).
    *fans= fanns
    *rsurser=resurser

    Och en sak till.
    Klart du ska hoppas!!! Hoppas massor. Sen kan jag förstå om man vill hålla förväntningarna nere, det gjorde alltid jag.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är mästare på att hålla nere förväntningarna och ändåblir man besviken när det inte funkar...

      Kram igen!

      Radera