torsdag 3 januari 2013

Kusten är klar

Eftermiddagsbesöket på Huddinge är avklarat. Och det såg rätt så bra ut. Jag hade ett ägg som var 16 mm stort och slemhinnan var 7 mm tjock, vilket var helt ok enligt läkaren. Jag fick göra ett kisstest för att se om det var omslag på gång, men ägglossningsstickan gav inget utslag. Men det gör de aldrig på mig, vilket jag också sa. I vilket fall som helst, imorgon bitti ska jag ta ett nytt test och sedan höra av mig till kliniken med besked om det blev utslag eller inte. Om det inte blir utslag ska jag ta en ägglossningsspruta imorgon kväll. Så mina fina vänner där ute, hur som haver, det blir insättning någon gång nästa vecka :) :) Jippi!! Under försutsättning att något ägg klarar upptiningen, så klart. Har en fråga som jag glömde fråga läkaren, fortsätter slemhinnan att växa efter det att man har haft ägglossning? Det skulle ju nämligen vara toppen om den kunde bli ännu lite tjockare innan det är dags att ta emot ägget.

Pratade med läkaren om min konstiga mens/slemhinna efter IVF-försöken. Han hade ingen förklaring till varför det blir så. Egentligen tyckte han nog att jag skulle haft en rikligare mens med tanke på att slemhinnan var nästan 10 mm sist. Men som sagt, han hade inga svar att ge. På frågan om det kunde vara en anledning till varför inga ägg vill fästa i mig sa han att slemhinnan har en viss betydelse, men den största faktorn till att det inte blir någon graviditet är att ägget helt enkelt slutar att växa. Eftersom det inte verkar finnas några svar att få på mysteriet med min konstiga slemhinna får jag helt enkelt sätt mitt hopp till att min nu naturliga slemhinna kommer att med öppna armar mottaga ett litet donatorsfrö som växer utav liv och lust!!

Kramar!



10 kommentarer:

  1. Härligt att det såg bra ut! Håller tummarna för dig nästa vecka. Hoppas Hoppas!

    SvaraRadera
  2. Underbara nyheter!!! Fasiken, så kul!
    Och så kommer vi att ruva samtidigt. Också kul!

    Nu jäklars!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu jäklars! :)

      Ruvtid tillsammans och förhoppningsvis plus båda två! :)

      Kram!

      Radera
  3. Det är nu det händer! Heja heja!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen det! Du får heja mig i mål nu :)

      Kram!

      Radera
  4. Hurra! Vad roligt!

    Dels... jag är ganska säker på att slemhinnan fortsätter växa, det är ju därför vi som gör ÄD får ta Progynon (i normala fall), för att hjälpa slemhinnan på traven. Naturligt behöver väl bebisen också en tjockare slemhinna. Men fråga läkaren såklart, så du får ett professionellt svar.

    Dels... om jag tänker på de gånger jag inte lyckats (vilket är ett gediget gäng gånger) vill jag minnas att jag inte heller fått en klarröd mens (nu vet jag ju inte exakt hur det sett ut för dig). Kanske har jag bara inte tänkt så mycket på det. Det jag vet att jag noterade och tyckte var konstigt var när jag fick missfall i våras var att jag inte blödde så mycket som jag förväntat mig att göra. Förvisso "drog läkaren ut slemhinna med tång" när jag åkte in på akuten, kanske försvann en hel del där men...

    Jag tänker att det kanske inte är fel på dig, kanske har de ägg du fått varit av så dålig kvalitet. Kanske behövs det bara ett finfint ägg. Och kanske är det ett av dem som just nu ligger i frysen.

    Jag hoppas det!!!!!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Jag hoppas att du har rätt i att det inte är mig det är fel på utan "bara" har varit äggkvaliteten. Då kanske vi kan lyckas denna gång nu när äggen i alla fall har haft så bra kvalitet att de kunde frysas. :)

      Kram!

      Radera
  5. Jag håller tummarna stenhårt fött dig och tänker på dig massa! Kram ♡♡♡

    SvaraRadera