måndag 21 januari 2013

Ruvdag 13

Inget är förändrat. Ibland känner jag av magen, ibland känns den inte alls. Brösten är så oömma de kan bli. Har alla ni som fått plus haft någon form av ömhet i brösten? För då är det med all säkerhet kört. Jag har inte känt av dem sedan i fredags.

Mensen har inte kommit och nu är snart cykeldag 29 gången. Skjuter progesteronet upp mensen även i naturlig cykel eller är det bara i kombination med nedreglering? Förra omgången kom min mens på dag 30 i nedreglering, så imorgon kommer jag nog att springa på toa var femte minut... :)

Igår kväll var jag väldigt snurrig och det känner jag av nu också, men under dagen har jag inte känt av någon yrsel. Om det är som jag läste hos dig, Wilda Mathilda, att man kan bli yr av
överproduktion av progesteron, så borde jag väl rimligtvis vara yr hela dagen och inte bara på kvällen flera timmar efter jag har tagit eftermiddagsvaggisen...eller?

Jag har testdag på torsdag, men jag kommer troligtvis inte testa då. Antingen har mensen redan kommit eller så tar vi det nog till helgen. Kan inte gå och jobba om det blir ett minus och jag kan inte ta fler sjukdagar för IVFen. Tidigast lördag testar jag nog. Om jag vågar.

Kramar!

24 kommentarer:

  1. Gaaaah. Olidligt. Jag håller verkligen tummarna.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen olidligt! Tack för tummarna :)

      Kram!

      Radera
  2. Jag kände INGET i brösten innan testdag och inte mycket efter heller, hade för övrigt inte nåt symtom innan testdag så jag tycker det låter mycket lovade! :)
    Tummarna fortsatt hållna!
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna! Åh, vad underbart att äntligen få höra från någon som INTE har fått ömma bröst!! Då kanske det finns en chans i alla fall... Hoppas det!!

      Kramar!

      Radera
  3. Yrsel är också ett tecken på graviditet :-) jag har två barn och jag hade knappt några symptom innan jag testade, bara lite stickningar i magen då och då. Bröstet kände jag inte av förrän en bit in i graviditeten.. jag hoppas verkligen du får ett plus denna gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Solveig! Det känns verkligen bar att läsa att det är fler som inte haft så många symptom. Då kan jag hoppas lite till :)

      Kram!

      Radera
  4. Hade inte heller ömma bröst den här gången. Inga symptom alls före testdag faktiskt... Och nu i v 21 så funkade tydligen! Håller tummarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym! Vad härligt att läsa att inte heller du hade några symptom :) Hoppas, hoppas, hoppas!!!

      Kram!

      Radera
  5. Jag var tvungen att gå tillbaka i min blogg för att se hur jag hade det.
    Jag hade ömma bröst till och från men på RD9-10 skrev jag tydligen att ömmandet avtagit.

    Jag håller fortfarande tummarna.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju ungefär då mina ömma bröst försvann och än har de inte kommit tillbaka. Tack för dian tummar, de behövs!

      Kram!

      Radera
  6. Hejja Hejja Charlotte! Hoppas du får ett positivt besked till helgen! Håller tummarna för dig! :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla du! Tänk om det kunde vara positiva besked...nä, jag vågar inte ens tänka den tanken!

      Tack för dina tummar!
      Kram!

      Radera
  7. Hade inte ämna bröst under 40 v. av min tillkämpade ivf-grav. Barn blev det i alla fall. Jag håller så jävla hårt på dig nu.. Maya, som läst då och då i säkert två år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maya för att du håller på mig och hoppas för vår skull!! Det är så skönt att läsa att det är flera som fått barn som inte har haft ömma bröst!

      Kram!

      Radera
  8. Ömma ska det såklart stå! Maya

    SvaraRadera
  9. Jag tror på plus, lycka till!!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du har rätt!! Tack för att du tror på oss!

      Kram!

      Radera
  10. Inte haft ömma bröst under varken ruvning (flera ggr) eller pågånden graviditet. Är i v.23 känner NOLL av typiska graviditetstecken. Håller tummarna för dig såklart, att du ska få en så lugn och besvärsfri graviditet som jag hittills fått!

    Kram Ninna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en hel del som inte får ömma bröst, det känns ju lite hoppfullt! Vågar inte tänka att jag är gravid än...är lite skrockfullav mig. Men det låter fantastiskt att inte ha några jobbiga graviditetsbesvär! :)

      Kram!

      Radera
  11. Nä, jag har inte heller ömma bröst!
    Och yrseln jag har kommer bara någon timme efter att jag tagit progesterontabletterna.
    Annars känner jag faktiskt ingenting.
    Jo, kanske som en liten, men väldigt svag, mensvärk ibland. Det är allt.
    Och minns jag rätt så kändes det nog så med Mini också.
    Jag tycker att det låter som om dina symptom är bra!
    Fortsätter med tumhållningen....

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir yr lite till och från, men det verkar inte vara i anslutning alls till när jag tar progesteronet... lite konstigt. Jag hoppas att det visar sig till helgen att mina symptom är bra och inte bara hjärnspöken!

      Tusen tack för tummarna!

      Kram!

      Radera