tisdag 4 december 2012

Vind i seglet

Jag kan knappt tro att det är sant!

Idag var det återbesök igen för att se hur allt har utvecklats. Det såg bra ut. Till och med så bra att de har bestämt sig för att plocka mig på mina egna ägg!!!!

För er som inte riktigt förstår, backar jag bandet en aning.

Jag är, som jag har skrivit tidigare, inte som alla andra. På mig fungerar inte den vanliga behandlingen man gör inför ÄD, för att få slemhinnan att växa. Vi har därför behandlats som en vanlig IVF, med hormoner som får både min ägg och slemhinnan att växa. När det nu blev en miss i behandlingen och jag kom i ofas med donatorn har de bestämt sig för att göra ett undantag. Förra gången jag gjorde ÄD växte ju mina ägg också, men då användes de inte alls utan sploades bara ut. Nu ska de alltså plockas ut och användas!! På fredag!!! Jag är sååååå ooootroligt tacksam för den här chansen! Möjligheten! En sådan bonus hade vi aldrig räknat med!! :) :) Som sagt, fina människor där på Huddinge!

På VUL kunde de se 9 stora äggblåsor och en slemhinna på 9.8 mm. Så tjock och fin har den aldrig varit tidigare. De andra gångerna har den legat på 8, 7 och 6,9 mm. Även det känns ju fantastiskt!

Jaha ni där ute i stugorna. Ibland blåser det i alla fall medvind...ända i mål hoppas jag! :)

KRAMAR!

22 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg ett tag nu men skriver aldrig något. Men nu vill jag skicka ett stort lycka till och jag kommer hålla tummarna för er!

    SvaraRadera
  2. Kommer att hålla alla tummar jag bara kan så att ni kan få världens bästa julklapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tänk om vi kunde få en sådan julklapp! :) Tack för tummarna!!

      Radera
  3. Jösses, så roligt!!! Heja, heja!!
    Fasiken, vad skönt det är med så goda och glada nyheter. Det låter helt förträffligt alltihop!
    Mina tummar hålles hårdare.

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Wilda! Det känns så otroligt bra att få den här möjligheten. Det var ju inget vi hade räknat med precis :)

      Kram!

      Radera
  4. Jag blir alldeles tårögd, jag ska hålla alla tummar och tår.

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Anna! :) Jag håller tummarna för dig med!

      Kram

      Radera
  5. Hoho...vad spännande!
    Jag håller mina tummar...hårt!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mette! Ja, det är hur spännande som helst!

      Kram

      Radera
  6. Det är helt underbara nyheter.
    Mirakel sker. SLuta aldrig tro och hoppas, se bara hur det gick denna gång.
    Fantastiskt.

    Tänker på dig ibland.
    Många kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Luiza, jag hoppas att mirakel även kan hända mig :)Jag ska inte sluta tro eller hoppas förrän allt är definitivt! Tänker på dig med. Är inne på din blogg ganska ofta, men jag kommenterar inte. Vill ju ha lite koll på dig ;)

      Kram!

      Radera
  7. Vilka fantastiska nyheter!!! Åååå, vad glad jag är för er skull!
    Det kommer att gå bra den här gången, jag känner, det måste göra det helt enkelt!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Tonci! Jag hoppas också det!! Det känns i alla fall bättre än tidigare :)

      Kram!

      Radera
  8. Jag håller två tummar för dig och du håller en tumme för mig? Önskar så starkt att vi snart håller en nyföddis i våra armar.

    Allt gott till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Klart jag håller en tumme för dig! Min önskan för det är också otroligt stark! Kanske det är vår tur snart! :)

      Kram!

      Radera
  9. Vad härligt! Ni förtjänar verkligen lite medvind. Håller tummar och tår:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Veronica! Jag hoppas att jag snart har en bulle i ugnen som du :)

      Kramar!

      Radera
  10. Oh! Grattis!!!

    Vilken överraskning!!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, det var verkligen en glad överraskning!! :)

      Kramar

      Radera
  11. Men oj vilka glada nyheter! Har inte läst några bloggar på väldigt länge och så när jag tittar till dig ser jag detta. Så spännande, håller mina tummar ska du veta!
    Kram
    Kalimero

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att höra av dig!! Hur är det med dig och hur har det gått för dig! Tänker på dig då och då och hoppas att du mår bra!

      Tusen tack för dina tummar, imorgon gäller det :)

      KRAM

      Radera