onsdag 19 december 2012

Ruvdag 9

Idag har jag varit väldigt effektiv och känner mig oerhört nöjd nu här i soffan!

I år blir det första gången som vi kommer fira julen här hemma i vårt hus. I vanliga fall är vi vartannat år hemma hos mina föräldrar söder ut och varannat år hemma hos makens föräldrar norr ut. I år blir vi som sagt kvar hemme och det känns jättekul. Det medför ju dock en massa saker att göra. Allt från storstädning till handling och matlagning.

Så när jag kom hem idag från jobbet kl 16 var det bara att åka och handla. Sedan har jag dessutom hunnit avfrosta fysen, bakat två omgångar av egna frallor och gjort Leilas banoffie paj. Nu slappar jag i soffan.

Magen känns fortfarande av. Det kommer och går med magontet, men det är inte speciellt intensivt. Det sticker till i den ibland, men jag kommer inte ihåg om det har gjort det vid våra andra försök. Det gör det i alla fall inte när jag ska ha min vanliga mens. Brösten känns inte alls. De ömmar ingenting längre. I början kände jag av dem, de var ömma i kanterna. Nu känns det inte ens som det brukar göra innan mens.

Vi får se hur det slutar, det är ju några dagar kvar att ruva.

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Du ligger en dag före mig och jag hoppas SÅ för din skull..

    Visst är det jobbigt att ruva, det börjar tära på mig nu.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj vad spännande! Och vad duktig du är som inte har börjat tjuvtesta ännu :)

    SvaraRadera