fredag 28 december 2012

Samtal till kliniken

Igår ringde jag kliniken och berättade om mitt negativa resultat. De beklagade som de alltid gör och jag försökte skaka av mig misslyckandet med ett tillgjort skratt och sa att jag är van. Vilket jag också är, det är inte tillgjort.

Jag berättade också att min mens är så konstig när jag har gjort IVF, den är inte alls som vanligt. Det kommer inget blod bara någon brun goja. Sedan kommer en tydlig hinna, tjockare än hinnan på ett vanligt hönsägg och segare. Inget mer. Allt är över på mellan 24-36 timmar. Ta då i beaktning att min slemhinna på sista VUL var nästan 10 mm, vilket är det tjockaste den har varit. Är det någon mer där ute som har liknande erfarenheter?

Till sköterskan sa jag att jag oroar mig för att det är något fel på slemhinnan som gör att inga ägg kan fästa där. Nästa vecka, när min läkare är tillbaka, ska hon ta upp det med honom. På fredagen ska jag ringa och prata med honom själv och då får vi se hur vi går vidare. Det som gör allt det här lite lättare är ju att vi trots allt har fyra ägg från donatorn i frysen. Det har vi ju aldrig haft förr och gör att vi har fler chanser. Hoppas jag. Det vill säga om de överlever att tinas.

Imorgon på morgonen åker vi söderut till min familj. Där ska vi fira ännu en jul och sedan nyår. Jag kommer inte ha någon möjlighet att skriva på bloggen där. Därför tar jag tillfället i akt och önskar er ett Gott Nytt År!

...och tack så mycket för er stöd!!

KRAMAR!

10 kommentarer:

  1. Jag önskar verkligen att du ska lyckas med donatorns ägg . jag har följt dej i det tysta och känner starkt för att det måste lyckas nån gång. Varm kram lycka till dej 2013
    Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din fina kommentar, Kristina!

      Kram!

      Radera
  2. Bra att läkaren skall kolla upp dig! Vi har kanske mötts i Huddinges färgglada korridorer :-)

    Kram NInna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt inte helt omöjligt :) Som sagt, jag har ju klippkort där!

      Kram!

      Radera
  3. Jag känner igen mig att mensen blivit kortare och konstigare efter IVFerna. Mindre blod och mer slem fast så mycket mindre i mängd än tidigare.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt att det blir så! Varför blir det så?! Ska prata med läkaren om det och se vad han säger.

      Förresten, har du lyckats någon gång med dina IVF?

      Kram!

      Radera
  4. Bra, bra att de tar det här med slemhinnan på allvar, att de tittar på det. Får jag fråga, har du alltid haft så vid mens eller har det ändrats? När ändrades det isf? Eller menar du att du har vanlig mens mellan IVF:erna och sedan efter IVF får du den här mensen?

    Hoppas du har haft ett fint nyår. Hoppas att det här året har något nytt med sig. Hoppas att det ska bli ditt år. Önskar dig det bästa!

    Nyårskramar från Jeane!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har vanlig mens mellan IVFerna, den blir bara så här konstig när jag har tagit hormoner. Jag ska prata med kliniken om det i slutet av veckan så får vi se vad de säger.

      Nyårskramar till dig också!

      Radera