måndag 24 oktober 2011

Varats olidliga svårhet

Idag har jag jobbat hela dagen, thank god! När jag är på jobbet hinner jag inte fundera över om magen värker eller inte och idag har det varit riktigt, riktigt skönt att inte tänka på den. Jag tänkte och kände efter så det räckte i helgen!

Försökte förvisso förtränga allt igår också, så maken och jag städade huset från topp till tå. Nu finns det knappt ett dammkorn här och både avlopp och kylskåpet rensades och torkades ur. Där slog vi allt två flugor i en smäll! 1. Inte tänka 2. Rent och fint hus. För maken blev det 1. Inte orolig fru för några timmar 2. Rent och fint hus :)

I början av ruvtiden gick väntan rätt bra. Ju fler dagar som passerade och ju närmare själva testdagen vi kommer desto jobbigare blir det. Jag hatar den här perioden. Jag hatar den, jag hatar den, jag hatar den! Jag vet att det inte går att göra något och att vänta är det enda man kan göra, men jag behöver inte gilla det för det. Det är svårt och det är olidligt att bara vara!!

FÄST OCH VÄX, FÄST OCH VÄX, FÄST OCH VÄX!
Kram

9 kommentarer:

  1. Jag är nästan lite spänd jag med :-) Vi hoppas på ett stort fett + sen. Håller alla tummar och tår!

    SvaraRadera
  2. Ja, FÄST och VÄX! För bövelen.
    Åååh, det går så långsamt. När ska ni testa? Eller det kanske du inte vill avslöja så klart? Jag är bara så galet nyfiken och tycker också att det är jobbigt att vänta... :o)

    Fäst-och-väx-kramar!

    SvaraRadera
  3. FÄST och VÄX!!!
    Väntan ÄR det jobbigaste. Det är ett ont som vi måste genomlida utan någon som helst vettig anledning (iallafall i mitt tycke) Men anledningen kommer väl när vi väl lyckas få ett plus på stickan.
    Jag hoppas att det är vår tur nu...

    kram

    SvaraRadera
  4. All väntan är verkligen en av de jobbigaste bitarna. Jag håller tummarna för er!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Fäst och väx, fäst och väx, fäst och väx...! Tummarna är kvar!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Klokt att du håller dig sysselsatt! En dag till har gått, heja, heja!

    SvaraRadera
  7. Här hålls tummarna hårdare än hårdast - Fäst och väx!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Åh, kära du så jag hoppas på ert lilla pyre nu!
    Många styrkekramar!

    SvaraRadera
  9. Åh, ni ger mig styrka! Tack för att ni tänker på oss och håller tummarna för att det lyckas!

    FÄST och VÄX!

    KRAM

    SvaraRadera