fredag 21 oktober 2011

Fäst och väx

När man ruvar så går man runt och känner efter en sådan himla massa. Sedan googlar man tidiga symptom. Så känner man efter lite till och banne mig, visst känns det precis som de där symptomen jag nyss läste om på familjeliv eller något annat härligt gravidforum.

Problemet är att jag egentligen inte har en aning om hur det ska kännas om det lilla har fäst och fröjdas där inne. Jag har förstått att alla känner olika, men hur kände ni, ni som har lyckats, tiden innan förväntad mens? Åh, som jag önskar att man fick veta direkt om lilla livet växte där inne!!

Har anammat Lobas ord. Mitt nya mantra är FÄST och VÄX.

Trevlig helg och KRAM!

9 kommentarer:

  1. Det är ju först på dag 5 efter ET som ägget börjar att fästa i livmoderslemhinnan, innan dess tror jag att det är svårt att få några symptom alls. Här kan man läsa vad som händer dag för dag de första två veckorna: http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer
    Hemskt spännande!

    SvaraRadera
  2. Jag kände precis som jag brukar känna innan mens. Framför allt mycket molvärk och ömma bröst var som jag kände den gången jag blev gravid.
    Men jag tror att det är bäst att inte söka efter symptomer, det finns inga tydliga symptomer så tidigt, det som man känner kan betyda så mycket och alla känner så olika under ruvningstiden.
    Jag håller tummarna mycket för dig!
    STora kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag kännde också som jag brukar göra innan mens, var helt säker på att den skulle komma. Den enda skillnaden som jag kännde var att det högg till i magen ibland när jag reste mig upp, det har det aldrig gjort innan mens innan, Men om det hade med graviditeten att göra eller inte det vågar jag inte svara på!
    Som Tonci skriver så är det nog bäst att inte leta symptom, men det är lättare sagt än gjort;)
    Håller tummarna för dig!
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag kände inget speciellt alla tre gångerna, inte förrän någon dag efter BIM började några symptom dyka upp.

    Lycka till!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Först kände jag absolut ingenting, sen fick jag liiiite, lite brunt på toapappret, sen kändes det som lite svag mensvärk (det som alla kallar för molvärk?).

    Som jag håller tummarna för dig nu!!

    KRAAAM

    SvaraRadera
  6. Anonym: Tack, det var väldigt spännande att läsa om de olika dagarna :)

    Tonci och Akna: Jag vet att det är dumt att leta efter symptom, men det är ju så rackarns svårt att låta bli!!

    Anna och Wilda: Jag har haft molvärk i magen hela tiden sedan ET, men de senaste dagarna har det blivit mer och mer. I regel känner jag inte så mycket under dagen, men på kvällarna och nätterna känner jag av det ganska mycket. Jag känner av stickningar och ömma ljumskar ibland. Jag känner ingenting i brösten, det har inte kommit något blod/brunt, jag är inte heller så trött.

    Det är väl bara att vänta och se om det är menssymptom eller gravidsymptom...

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Spännande. Hoppas så innerligt att det funkar! Jag kände med min försata dotter bara dagen efter befruktning att jag va gravid. Värkte så mycket hela veckan och va vansinnigt trött. Sen tog det sådär 4-5 gravtest innan det visade +. Så frustrerande för jag visste att jag va gravid. Med tvåna... inget alls! Jag fattade först när mensen va sen och stod där med två positiva grav-test :-)

    SvaraRadera
  8. Vid Dutt-graviditeten kände jag hugg och pirr i livmodertrakten på rd 7-8. Nu med Snöis hade jag på dag 8 värk som en band rumt mage och rygg när jag hade rört på mig mycket. När jag satte mig och vila försvann det.
    Dock har ju bristen på blod på dag 10 och framåt för mig varit det mest tydliga tecknet.

    Håller tummar.

    SvaraRadera
  9. Saskia och Längtan: Tack för att ni berättar. Det är verkligen olika symptom för alla. Dessutom verkar det vara olika symptom vid olika graviditeter men med samma kvinna. Man blir inte klokare direkt, bara mer galen!!

    Kram!

    SvaraRadera