söndag 9 oktober 2011

Funderingar

Dagen har gått åt till att ytterligare fundera på det här med att berätta på bloggen om vad som händer i mitt liv. Även om det är frustrerande att inte kunna berätta allt i sitt eget forum, finns det andra vägar att ta (tack WildaMathilda).

Det som jag mest har funderat på är det som Jeane Quidote skrev i sin kommentar till mitt förra inlägg. Kan jag skriva fritt när äggen redan är befruktade med min mans spermier, eller kan det hände någonting då också? Kan vi tvingas kassera äggen om donatorn lyckas lista ut att det är till oss hon gett sina ägg? Jag vet inte. Det låter otroligt tycker jag, men jag vet inte. Är det någon annan som vet hur det fungerar?

Kram!

4 kommentarer:

  1. Knepigt det där med att du känner att du inte kan skriva vad du vill. Tyvärr kan jag ge något bra råd, men jag hoppas att du kan reda ut hur du vill gå vidare.

    Jag håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror man har nåt kontrakt, när väl äggen är befruktade så är de dina. Ingen ta dem ifrån dig.

    Det finns ju säkert 1000 (?) människor som bloggar om äggdonation, hur ska hon veta att det är just hennes?

    Jag tror inte det är nån fara, och man kan väl lösenordsskydda enstaka inlägg? Och varför skulle hon inte vilja donera till dig? Du är ju underbar och fantastisk!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Precis som AnnaCecilia säger så har man ju ett kontrakt (fast det vet ju redan du eftersom du måste ha skrivit under det) men vad jag inte minns är om det kontraktet avser tid innan återföring eller tid innan befruktning - mitt standardsvar: ring kliniken! Det här är en viktig fråga tycker jag. Du måste ja ha all rätt i världen att skriva om ditt liv (fast du har ju en erfarenhet som säger annorlunda). Så lyft nu luren och ring kliniken!
    Här gör vi allt för att få veta så fort som möjligt :D

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Jag vet att vi har skrivit på papper, men eftersom det var så länge sedan kommer jag inte ihåg vad det stod. Jag ska nog ta mig i kragen och ta kontakt med kliniken imorgon och fråga. Tack för att ni bry er och för fina kommentarer!!

    Kram!

    SvaraRadera