fredag 14 oktober 2011

Hyllning till äggdonatorer

Jag känner att det är läge att hylla. Hylla alla ni fina människor som så osjälviskt ger av er själva till oss som behöver. Äggdonatorer, ni är fantastiska!! Utan er hade det varit kört för mig och maken. Inga barn för oss för mina ägg är av för dålig kvalitet. Jag vet ju inte än om det hjälper oss, om ett donerat ägg vill stanna kvar i mig och ge oss den familj vi längtar efter så mycket. Men vi har i alla fall chansen och det är mycket bara det! Att ha möjligheten, att hoppet finns kvar, ett mirakel kan fortfarande ske. Inte med mina ägg, men med någon annans. Ni ger oss en andra chans, utan att få något tillbaka. Jag är er evigt tacksam! Jag kan inte ge er så mycket, men jag kan ge er ett tack. TACK!!

...och massar kramar!

9 kommentarer:

  1. Ja, det är en fantastisk sak att göra.
    Jag blev tillfrågad en gång, men då var jag för ung att ta ställning. Jag är ju trots allt en "värphöna" , hihi...

    Hoppas du får en underbar dag.
    Kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Det är det verkligen! Underbart att vara värphöna, det skulle jag också vilja vara :)

    Ha en bra kväll, vi ses imorgon!

    KRAM!
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Kan inte mer än hålla med om varenda ovanstående ord du skrivit!
    Dom är hjältar och gudinnor. Och förtjänar det bästa i livet.
    Bra karma där!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Och vi donatorer kan tyvärr inte bestämma att äggen ska stanna och bli era efterlängtade barn. Men vi kan, och gör, vårt bästa för att ge er chansen.

    Mina finaste stunder i livet har varit när jag fått plus på stickan och fött mina barn. Tätt följt av den enorma lycka och glädje som uppfyllde mitt inre vid beskedet att, en för mig okänd kvinna, blivit gravid! All kärlek, lycka och välgång önskar jag dig (er)!

    SvaraRadera
  5. Usch så fint du skriver! Känner exakt så. Om vi gör ÄD så VET ju jag vem min donator är och KAN ge henne... ja, vad då? Vad ger man en människa som givit det största man kan ge (jämte organ då)? Det går inte att ge något som mäter sig med det, någonsin. Evig tacksamhet, är det något? Det är åtminstone vad jag kommer att känna.
    Jag håller tummarna för dig och er, oavsett var ni är nu (fast jag anar :)).
    Kraaam!

    SvaraRadera
  6. För mej handlar det just om att få finnas där för någon annan i nöd. Att få vara med och skapa mirakel är en magisk känsla. Jag vill att alla som önskar ska få chansen att uppleva allt vad livet med barn har att erbjuda så självklart donerar jag. Med hjärta, kärlek och en uns själviskhet när jag tänker efter. jag gillar ju att göra andra glada :-)
    STORT lycka till med er resa!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Ja, det är verkligen stort att göra något såsom att gå igenom en behandlig för att ge bort sina ägg till någon som behöver dem bättre. Fantastiska kvinnor. Jag tänker på de som är spermiedonatorer, det måste väl ändå vara något lättare? Men ändå - fantastiska män! Kram Kix

    SvaraRadera
  8. Jag är på väg att bli "värphöna" hoppas jag :-) Ska snart lämna blodprov och det kommer bli ytterligare ett blodprov innan jag kommer kunna donera. Men jag vill göra det just för att andra som ïnte kan bli gravida på naturlig väg ska kunna få uppleva det jag gjort. Att vara gravid, det häftiga med att föda och den oändliga kärleken till barnen. Två stycken har jag hitills satt till världen. Jag ska inte säga att man alltid älskar att vara mamma, som igår natt när vi fick åka till akuten med två sjuka och skrikiga barn. Vi sov inte en minut på hela natten. Och ändå började jag grina när jag såg en pappa springa med ett litet babyskydd in till förlossningen :-) Jag hoppas jah ska kunna hjälpa några par få de barn de längtar efter. Lycka till och tack för de fina orden!

    SvaraRadera
  9. Äggmadame: Så sant, de är verkligen hjältar och jag hoppas att det ger dem megamycket god karma!! :)

    Anonym: Tänk om ni ändå kunde bestämma att era äggen skulle stanna kvar, det vore helt underbart! Tänka att slippa behöva oroa sig för det när äggen väl satts in. Den ultimata presenten!! Jag kan bara föreställa mig hur det känns att få ett plus på stickan. Hoppas så klart att jag inom en snar framtid får uppleva detta underbara!

    Jeane Quitote: Om ni gör ÄD med en för er känd donator behåller ni de äggen då? När vi eventuellt hade en egen donator rekommenderade de stark att vi gjorde en korsdonation, dvs att någon annan fick "våra" ägg och vi fick ägg från någon okänd. Om ni känner donatorn och tar hennes ägg, hur känns det? Hoppas att det snart är er tur "att vara igång".

    Erika: Vad underbart av dig att ge även om det är en uns "själviskt" för att du mår bra av att ge. Det är väl det minsta du ska få tillbaka för det du gör! :) Tänk om det fanns fler som du!!

    Kix: Så klart gör männen som donerar spermier samma beundransvärda sak! Det klart att det inte är lika komplicerat för dem, men även de ger ju till behövande. Det var kanske dumt av mig att inte hylla dem också, men eftersom det är ägg vi får så var det naturligt med en hyllning till äggdonatorer. Heja spermiedonatorer också!!

    Anonym: Tusen tack för att du och andra donatorer finns! Vi är så glada att ni ger oss chansen! Sedan förstår jag att det inte alltid är en dans på rosor. Jag hoppas få uppleva både toppar och dalar med hjälp av någon av er!!

    KRAM till er alla!!!

    SvaraRadera