torsdag 27 oktober 2011

Negativt och positivt

Jag har varit ruvare ett bra tag nu. Exat hur länge vill jag så klart inte berätta, men det är i alla fall mer än tio dagar. Hur vanligt är det att man får sin mens runt dag 10? Och hur vanligt är det att man inte får sin mens förrän man slutar med vaggisarna? Är det 50/50, eller? Jag har inte sett skymten av blod än, men det hade jag inte vid det här laget vid mina andra försök heller. Jag tror att jag är en sådan person där mensen skjuts upp tills man avbryter försöket. Jag hade annars önskat att inte ta något test alls utan vänta på att mensen skulle komma, men i mitt fall tror jag inte att det fungerar. Jag gillar inte testerna. De är otäcka, de är hemska och de kommer alltid med negativa besked. Ångest!

Maken är väldigt gullig mot mig, det är positivt. I helgen kom han hem med en underbart vacker lila cyklamen. Jag tycker mycket om den blomman och blev väldigt glad! I början av veckan överraskade han mig med choklad. Jag älskar varm choklad i dessa hösttider och dricker därför kopiösa mängder varm oboy. Nu kan jag istället lyxa med riktig choklad i den varma mjölken. Det är ljuvligt!! Tack söta, fina maken för din omtanke!! Puss på dig!

Hoppas ni orkar hålla tummarna lite till. Min egentliga testdag är någon gång mellan lördag och torsdag. Får se om jag vågar testa då...

KRAM!

10 kommentarer:

  1. Håller mina tummar hårt för er!!! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Klart att du har mina tummar! :o)

    Jag är också en sån där som får mens först när jag slutar med tabletterna och det är sååå jobbigt att bli "tvingad" till att testa. Men jag brukar tänka att det är bra att kolla så att jag får sluta med alla hormoner och bli mig själv igen. Men det hjälper ju tyvärr bara en stund... För er del så SKA ni bara få ett plus!

    Fäst och väx!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hör är en till som får mensen EFTER att jag slutat med vaggisar och hormoner...
    Håller med om att testen är otäcka, jag har mycket respekt för dem.

    Jag håller alla tummar för er. Må det funka!!!!
    Kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  4. Hoppas, hoppas, hoppas! Skickar en stor kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Mina tummar är självklara! :) Hoppas, hoppas, hoppas.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna. Hormoner är läskiga grejer :-)

    SvaraRadera
  7. Å jag håller tummen för dig!!! Har RD11 idag och känner typ inget alls, får känslan att det inte är bra men finns ju inte så mkt att göra!!!
    Hoppas för din skull nu!!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas så in i bängen för dig!

    Jag tillhör också skaran som inte fick mens förrän progesteronbehandlingen var över. Men har läst om så många andra som får mens ändå, så det kan säkert vara 50/50.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack söta fina bloggsystrar för att ni orkar hoppas så mycket för oss. Hoppas nu det hjälper! FÄST och VÄX!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hur går det? I dag är det lördag :)

    Håller tummar och tår i massor!

    Kram!

    SvaraRadera