måndag 10 oktober 2011

Påverkar en förkylning?

Jag har fått världens förkylning! Not good!! Jag kände det redan igår kväll, att det var på gång. Imorse kändes det rätt ok, men ju längre dagen gick desto sämre har det känts. Jag har ont i halsen och huvudet. Jag nyser hela tiden och näsan rinner. Jag har snytit mig så mycket att jag har fått sprickor både i näsan och under den så nu gör det jätteont. Det är helt klart väldigt synd om mig :)

MEN förkylningen oroar mig lite ändå. Jag vill inte att det ska påverka medicinen som jag tar och jag hoppas verkligen att den hinner försvinna riktigt ordentligt innan det är dags. Men det borde den. Vad händer om den inte gör det? Kan en förkylning eller en influensa påverka om ägget vill stanna kvar hos mig eller inte?

Kram

10 kommentarer:

  1. Krya på dig!
    Om jag inte minns fel så åt jag Kåvepenin när vi gjorde FET, så jag tror nog inte en "liten" förkylning ska påverka medicinering eller återföring negativt. ;)

    Åh, det känns som det är nära snart för er. Som jag håller tummarna att det ska lyckas!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Jag har fått för mig att det är bra eftersom det dämpar immunförsvaret och man blir mer mottaglig. Har jag läst..nånstans..

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ingen aning om hur en förkylning påverkar, men det är helt klart synd om både dig och mig! :-)
    Ang nåt roligt att se efter återföringen, så kan jag rekommendera Johan Glans World tour of Skåne, om ni inte sett den. Det gjorde ju susen för oss! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har hört att det bara ska vara bra med en liten förkylning när man ruvar. Då har kroppen fullt upp med att bekämpa förkylningen och glömmer bort det "inkräktande" embryot. :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vad skönt att läsa att det förmodligen inte är någon fara och att det till och med kan vara bra! :) Jag hoppas sååå att det är vår tur den här gången!!

    Tack Miss S, då ska vi försöka få tag på den och skratta oss gravida :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Jag blev spontant gravid dec-10, då hade jag en ordentlig förkylning ägglossningsveckan. Det är den enda gången jag blivit gravid och är således helt övertygad om att kroppens immunförsvar var något sänkt och således enklare för embryot att fastna. Jag satsar på förkylning hela tiden nu.... Ja, jag vet! Nära på crazy! Kram Kix

    SvaraRadera
  7. Kix: Det här har jag aldrig vetat, men bättre sent än aldrig. Tror att jag avstår från de husmorskurer jag brukar ta till när jag vill bota en förkylning. Känns som om jag vill att den här håller i sig ett tag... Det har jag aldrig sagt förut :) och säg vem är inte crazy i den här soppan! :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Du, det ÄR väldigt synd om dig!
    Tror inte att en förkylning ska påverka, är du osäker tycker jag att du ska kolla med kliniken. Tycker jag alltid att man ska göra när man går och funderar på saker, mest för att man ska kunna släppa dem sedan.
    Krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Usch och fy för förkylningar!
    Håller med föregående talare: om du är osäker är det kanske bäst att kolla med en läkare. Om inte annat för att du skall slippa oroa dig.
    Många krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera
  10. Tar tacksamt emot alla krya-på-dig tankar! Tack och kram :)

    SvaraRadera