söndag 30 oktober 2011

Inget till frysen

Det har inte kommit något brev från Huddinge än. Jag antar att det betyder att det inte blev ett enda embryo till frysen den här gången heller... Är otroligt besviken över det!! Inte ett enda ägg till frysen någon av gångerna. Det känns så himla orättvist. Av våra tre landstingsförsök blev det alltså bara tre ET och inte ett enda FET!!! När jag fick veta att vi skulle få 16 ägg helt för oss själva var jag superglad och såg framför mig hur vi skulle få ett ägg till mig och kanske en sådär 7 ägg till frysen. Jippi, tänkte jag, nu får vi äntligen lite fler chanser på oss att lyckas och jag slipper känna mig så stressad att det MÅSTE lyckas. Med facit nu i hand hände inget at det jag såg framför mig och jag känner mig åter igen väldigt stressad över att det måste lyckas. Det här är vårt sista försök och det MÅSTE lyckas!!  Hur kul är det på en skala?! ....DET SUGER!!!

Som ni säkert förstår är jag inte på ett strålande humör. Är arg, frustrerad och väldigt negativ. Magen värker mer och mer för varje dag. Ju mer den värker ju mer negativ och frustrerad blir jag eftersom vi då för varje dag kommer närmare och närmare ännu ett misslyckande. Jag har inte testad än. Vågar inte! Om jag testar är jag 99% säker på att det blir ett minus. Om jag inte testar kan det lilla hoppet finnas kvar ett tag till.

KRAM

14 kommentarer:

  1. hmmm, magvärk som bygger på sig och mens som inte kommer... tycker det låter lite "plussigt" i mina öron. fortsätter att hålla tummarna

    SvaraRadera
  2. Loba: Tack, det behövs just nu.

    Jenny_maria: Jag läste ditt inlägg här om dagen där du skrev att du inte tycker att växtvärk och mensvärk kändes på samma sätt. Det var efter det som jag blev övertygad om att det är mensen som är på väg. Jag har ju aldrig varit gravid och vet inte hur växtvärk känns, men den värken jag har i magen känns absolut som mensvärk... Anledningen till att mensen inte kommit än är för att jag fortfarande tar vaggisar tre gånger om dagen.

    Waterlily: Tack, snälla du!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  3. Jag fortsätter att hålla tummarna för ett plus.

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  4. Åååå, synd att du måste råka ut för denna press! Håller tummarna benhårt för er!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt om det inte blir något till frysen. Men brevet kan ju faktiskt komma till veckan:-) Tack för dina tummar! Ni har mina också.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Massa lycka till-på-det-embryot som ändå finns. det behövs ju bara ett egentligen. Håller alla tummar för er. kram

    SvaraRadera
  7. Goa, fina du! Jag hoppas att du har sååå fel i dina farhågor.
    Därför håller jag tummarna till dess du har testat. Och lite till om du behöver två test.

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du testar +, jag själv fick ett stort fett minus. Hoppas verklien att du är gravid, ska hålla alla mina tummar och tår för er!

    SvaraRadera
  9. Åååå, fy vad jag känner till den där hemska känslan! Kan bara hoppas att du har så fel den här gången! Håller mina tummar stenhårt för det. Och OM det suger att inte få något till frysen! Har precis som du gjort tre landstingsfinansierade IVF:er och endast fått tre ET, inget FET :( Nä nu jäklar måste vi följa med övriga trenden!
    Stor stor kram!

    SvaraRadera
  10. Jag lider med dig! Kan du ringa och fråga imorgon bitti om du har några i frysen?
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Kan väl bara va att dom är lite sega. Lämnade blodprov för snart två veckor sedan och har inte hört något alls. Blir ju nervös då för att jag inte ska duga som äggdonator. Tänker massor som tänk ifall proverna är helkonstiga för har just slutat amma och har dessutom bytt preventivmedel och så tänker jag att det va ju idiotiskt att allt det här skulle ske samtidigt. Men får väl veta snart. Håller tummarna för dig. Något till frysen och något till magen :-)

    SvaraRadera