måndag 31 januari 2011

Va var ordet

Är precis hemkommen från ett nytt besök hos min kära kinesiska husläkare. Hon är en väldigt gullig liten dam som ställer väldigt personliga frågor. Dessa är ganska jobbiga att svara på då bara en plexiglasskiva i midjehöjd skiljer oss från väntrummet med andra väntande patienterna. Försöker halvviskande svara, men kombinationen hon kinesiska och jag småländska fungerar sådär språkligt om jag säger så. Både hon och jag förstår i alla fall ordet "va", vilket upprepas frenetiskt tills vi tror att vi förstår varandra. Med tanke på att vi båda har svårt att säga "r" borde det egentligen fungera bättre... :) Akupunkturen sövde mig återigen men insomningsrycken i armar och ben gjorde att nålarna smärtade och jag blev klarvaken igen. Det är ändå verkligen avstressande att ligga där med värmelampan riktad mot magen, likt de små kycklingarna i farfars lada gjorde när jag var liten, lyssna på kinesiska skönsjungande stämmor och drömma mig bort från vardagen och de problem jag brottas med  där. Lämnade lokalen med andra örter och förhoppningar om att dessa bruna barkbitar ska ge bättre smakande dryck än de förra. Glädjande besked är att jag kan droppa i lite honung också :) Tack WildaMathilda för tipset om sötningsmedel!!

Ringde min fertilitetsläkare idag och frågade om mina blödningar var normala. Inte helt otippat svarade hon att det inte var det. Jag ska minska dosen ikväll och imorgon bitti och på eftermiddagen ska jag dit på ultraljud för att se hur det ser ut. Vi får hålla tummarna för att slemhinnan har växt till sig lite i alla fall. Imorgon blir det alltså både ultraljudet och kuratorn som ska besökas...och så lite jobb på det :)

Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar