fredag 14 januari 2011

När matematiken strular får man vända sig till djurvärlden istället

Jag och min man bor i villa. Det har vi gjort i snart 3 år. Vi köpte huset eftersom vi då, sedan ett år tillbaka, hade börjat försöka lösa additionen 1+1=3. Att det skulle bli lika svårt i vårt liv som i en matematikers världen hade vi naturligtvis inte räknat med... Vi beräknade att vi ganska snart skulle kunna börja fylla ett av extrarummen med babygrejer, njuta av att vara en liten familj för att ett par år senare utöka familjen med en extra medlem. Just det, så fint det gick med den planen ;)

Efter ca ett halvår i huset, sådär i september kanske, började vi se en liten tilltufsad varelse stryka runt huset. Han var svart, ca 20 cm hög och alldeles vettskrämd så fort man närmade sig. Mitt hjärta blödde när jag såg honom och jag ville bara ta honom i min famn och få honom att känna sig trygg. Det ville inte han! Så klart började vi ställa ut mat och vatten till den lille katten som givetvis blev en regelbunden gäst. När vintern kom försökte vi locka in honom med mat för att han skulle få värma sig och sina kalla tassar i stugvärmen. Under de kallaste kvällarna kom han in precis över trösklen så länge det fanns mat att tugga i sig, därefter försvann han i ett nafs. När den första snöstormen drog in över Stockholm tog maken vad han hade och byggde ett litet bo av en flyttkartong till honom. Så glad jag blev när jag en morgon såg honom ligga där inne på en filt. Bild på hur det såg ut kommer snart!

Det tog ända till vintern därpå innan han litade så pass mycket på oss att han kom in lite då och då. Han låg nära dörren och hade full koll på var vi befann oss hela tiden. Det blev längre och längre stunder inomhus och nu är han faktiskt en del av vår familj. Låt mig presentera den numera stilige fd hemlösa katten Bubbas! Hur han fick sitt namn får inte plats i det här inlägget :) Bild på hur han ser ut nu kommer också senare för jag hittar inte någon bra bild.

Jag vill be alla som hann läsa det här inlägget innan jag redigerade det om ursäkt för alla stavfel och missade bokstäver. Jag är själv lite allergisk mot det och ska hädanefter alltid läsa igenom mina inlägg innan jag publicerar dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar