tisdag 11 januari 2011

Storken, du hittar oss på hitta.se

Idag har det varit en tung dag på många sätt. På jobbet har det inte gått på räls precis och saker att ta tag i, utöver mina ordinarie uppgifter, har duggat tätt. Idag har jag också tänkt exra mycket på att jag och min man är barnlösa då en av mina bästa kompisar på jobbet berättade att de nu väntar sitt andra barn...jippi...

Jag ska verkligen försöka vara nyanserad i det här inlägget. Det klart att jag inte alls missunnar dem det här barnet, för fakta är att oavsett hur få barn alla andra får gör det inte oss till en flerbarnsfamilj. Det är ju inte så att alla barn ligger i en gemensam pott och om något par är så lyckligt lottade och får flera barn blir det inga över till andra. MEN det skär så enormt i hjärtat att det går så enkelt för vissa. Hur kommer det sig att det inte funkar för oss???! 

Förra året samma dag som jag insåg att vårt första IVF-försök hade misslyckats, kom en annan av mina nära jobbarkompisar och berättade att hon var gravid. Att lyckas hålla masken och spela glad under tiden hon med strålande ögon berättade sin nyhet bör nästan belönas med en oscarsstatyett. Den styrkeansträngning det krävdes att hålla tårarna borta borde dessutom belönas med någon form av pris på idrottsgalan. När hon lämnade rummet kom allt som en störtflod och blötte ner både ett och två dokument på mitt bord. Att efter det gå in med rödkantade ögon och hålla i ett möte med 10 andra medarbetare var långt ifrån en angenäm upplevelse.

Förr året fick jag brottas med åsynen av tre växande gravidmagar på jobbet. I år är vi nu uppe i två. När blir det min tur? När ska storken hitta vår adress?

8 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggens värld, bra början :)
    Storken kan också få min adress på hitta.se...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att få en kommentar!! Jag ska säga till Storken att vi är flera som vill ha besök! :)

    SvaraRadera
  3. Jag finns också på hitta.se och jag hoppas att storken är på väg till oss nu!

    SvaraRadera
  4. Det håller jag tummarna för att han är!

    SvaraRadera
  5. Shit människa vad du skriver bra. jag blir helt fast. vill bara krama och säga att allt löser sig. kommer nog hänga här en del. följer er resa.

    SvaraRadera
  6. Tusen tack baglady, jag blir otroligt glad av det du skriver!! Kul att du vill hänga med på färden mot ett förhoppningsvis lyckligt slut :)

    SvaraRadera
  7. Jag skrattade åt din rubrik samtidigt som jag kände smärtan - usch!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag är rätt nöjd med rubriken själv faktiskt ;)och dagen jag beskriver var oerhört smärtsam :(

    Kram!

    SvaraRadera