söndag 30 januari 2011

Förhoppningar och gratulationer

Har ätit Progynon nu i några dagar för att testa om det kan göra att min slemhinna växer till sig eftersom den bara var 5 mm när vi gjorde ultraljud förra veckan. Nu har jag fått världens mensvärk och det kommer ganska mycket blod. Är det normalt? Läkaren berättade att så länge man äter tabletterna ska man inte få sin mens utan den sätts igång med hjälp av en annan tablett som jag ska ta senare. Det känns onekligen lite konstigt att blod kommer ut när det ska byggas upp och vara mer kvar inne. Får kanske ta och ringa imorgon och se vad de säger. Några här som har erfarenheter av att äta Progynon?

Imorgon och på onsdag ska jag till min kinesiska husläkare. Mer akupunktur och förhoppningsvis en annan mix av örter att dricka avkok på. På tisdag har vi bokat tid hos en kurator. Det är ett obligatoriskt moment om man ska få genomgå ÄD via landstinget. Antar att vi ska prata om våra liv och vår kamp och sedan ska kuratorn ta ställning till om vi är lämpliga föräldrar och kapabla att ta hand om ett barn. Torsdag åker jag på konferens med jobbet och kommer hem på fredag. Packat schema även denna vecka alltså.

Vill avsluta med ett glädjeskutt för Längtan och hennes man som fått sådana glädjande besked idag! Grattis till det lilla liv som nu växer i din mage!! Vill också passa på att hoppas lite extra att samma glädje kommer sprida sig i Miss S hus om ett litet tag! HOPPAS HOPPAS!!

5 kommentarer:

  1. Det låter lite märkligt att du blöder när du äter Progynon. För som sagt, det ska man ju inte göra. Progynonet är östrogen som bygger upp slemhinnan. Mens blir det ju när slemhinnan stöts ut. Men det är nog inget allvarligt. Du kanske tillfälligt bara blivit lite överstimulerad.
    Hoppas att läkaren har ett bra svar. Du får gärna berätta vad han/hon sa för jag blir lite nyfiken...

    kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint att du kan unna andra den lyckan, fick också ett sådant besked i förra veckan och blev helt överlycklig för deras skull. Det är stort.

    Hoppas det blir bra med progynon.

    SvaraRadera
  3. Ja, blöda skulle man inte göra sa läkaren när jag ringde. Ska dit imorgon på nytt ultraljud så får vi se hur det ser ut.

    Jag tycker det är riktigt fantastiskt att få vara med här i bloggens värld och uppleva hur andra som kämpar får så otroligt positiva besked! När man vet hur kämpigt det är på vägen unnar man verkligen dem den lyckan. Dessutom ger det lite hopp att man själv någon gång ska få uppleva detsamma.

    SvaraRadera
  4. Åh, tack söta du! Jag ska göra mitt bästa för att få känna den glädjen! :-)
    Kram

    SvaraRadera