lördag 29 januari 2011

Sövande sänghalm

Idag har det inte gått i många knop här i hemmet. Både maken och jag måste ha varit sjukt trötta för klockan visade på 12.48 när vi slog upp våra sömndruckna blå. Vi vakande alltså och klockan var 1! Det har inte hänt sedan jag i något yngre ålder var ute och dansade loss med de lurviga till morgontimmarna och sedan parfymerade kudden med min alkoholindränkta andedräkt. Men att sova till ett när man gick och la sig klockan 00.05 utan minsta droppe alkohol i kroppen, det är galet. GALET! Funderade ett tag på om jag dragit på mig någon typ av förgiftning eftersom några liters avkok runnit ner i min strupe, men avfärdade den idén ganska fort eftersom maken också sov som en stock och han har på inga villkor närmat sig drycken. Vi var väl helt enkelt väldigt trötta.

Efter vår härliga brunch har jag legat kvar i sängen (!!) och läst bok och stoppat i mig smågodis medan maken tittat på sitt favoritlag i premier league. Nu är är han ute och springer och jag har tagit tv:n i besitting tillsammans med mina kompanjoner cheez doodles. De har lite dålig andedräkt, men det har jag inte haft mage att berätta för dem än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar