måndag 10 januari 2011

Sockerberoende...jag?!

Ledigheten är slut, jag är åter i jobblunken och nedräkningen till sommarledigheten har börjat :) Nej, jag avskyr inte mitt jobb, jag tycker inte ens illa om det (eller någon gång då och då tycker jag visst lite illa om det), men jag älskar att vara ledig!! Och vem gör inte det... att ligga och dra sig på morgonen, titta lite på någon banal tv-såpa medan man äter en god frukost, spännande läsning och rent frosseri i smågodis...ja, livet är bra underbart när man är ledig!

Inte för att godisbehovet bara tillgodoses under mina lata dagar, just nu sitter jag här och trycker i mig det överst lagret av en Aladdinask, mums! Det är bäst att jag passar på innan maken kommer hem för då är det godisförbud, inte för mig egentligen, utan för honom och då får det inte finnas något godis i närheten. Detta innebär att jag hamstrar godis och har olika små gömmor i hela huset. De dagar jag kommer hem först tar jag fram vad jag har och äter för att mätta suget för hela kvällen. Nyttigt? Sunt beteende?? Skulle inte tro det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar